ThomasJ Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Är dte möjligt att bänn atx en mp3fil på en dvd-rw o sedan läsa skivan på en mac?
Björn Olsberg Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Visst går det fint. Jag rekommenderar att du bränner som UDF. Det kommer fungera i OS X, men inte i OS 9 och nedåt. När vi gjorde de medföljande cd-skivorna till tidningen, gjorde jag mastern med tre filsystem (ISO/UDF/HFS) så att samtliga operativsystem skulle kunna läsa informationen.
ThomasJ Postat 6 januari 2007 Trådstartare Postat 6 januari 2007 tackar! Är nämligen så att jag frånsagt mig allt vad internet heter på min muiskdator. Men har tillgång till en ansluten iMac burk. Så man kan laddaupp demos o skicka filer till folk vid samarbeten! Tackar Olsberg!
ThomasJ Postat 6 januari 2007 Trådstartare Postat 6 januari 2007 Visst går det fint. Jag rekommenderar att du bränner som UDF. Det kommer fungera i OS X, men inte i OS 9 och nedåt. När vi gjorde de medföljande cd-skivorna till tidningen, gjorde jag mastern med tre filsystem (ISO/UDF/HFS) så att samtliga operativsystem skulle kunna läsa informationen. Hm... Tycks inte funka trots att jag brände min RW i UDF. När jag stopparin min skiva i iMacen så spottardenut den bara sådär huxflux. kanske inte den cdn i iMacen som nog är rätt gammal inte klarar DVD-RW?
Björn Olsberg Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Är enheten gammal så är det inte säkert att den kan ta emot nya dvd+/-rw. Ta också reda på om den är begränsad till att hantera + eller -. Om det inte är stora mängder data som ska flyttas, går det ju använda cd-rw istället. Eller ett usb-minne.
ThomasJ Postat 7 januari 2007 Trådstartare Postat 7 januari 2007 Är enheten gammal så är det inte säkert att den kan ta emot nya dvd+/-rw. Ta också reda på om den är begränsad till att hantera + eller -. Om det inte är stora mängder data som ska flyttas, går det ju använda cd-rw istället. Eller ett usb-minne. så är det nog. Har en mp3spelare med tillräkligt med minne, men denna funkar ej med mac:s haha ett projekt med mer än 20 audiospår tar lite mer plats än en cd-rw.. men för mp3 går det ju kalas!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.