Emulator Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Hej på er! drygt 30-årig uppsalabo som efter ett låååångt uppehåll bestämt sig för att pilla lite med musik igen. Spelade mest på 90-talet och plöjde ner en mindre förmögenhet i diverse syntar/samplers etc, tex. Emu Emax, ESI-32, Ensoniq SQ1+ /EPS16+. Kawai K4, Korg wavestation A/D, Morg M3R etc. Startade tidigt med hårddiskinspelning, ett program som hette SAW. Någon som minns? Skruvade och pillade och arrade som vansinniga, och när man till sist fick ner eländet (som ibland lät ganska bra) på band via en fyrkanalig fostex så låt det....skit:D Sången lät som den spelats in genom 40 cm isolering, diskanterna sprakade och basen vibrerade. Började så smått för ett par månader sedan att köpa på mig lite grejjor; ProTools, Mbox och reason tillsammans med midiklaviatur, och vips -fanken så bra det låter med enkla medel! Sjunde himlen! Sneglar ofta på blocket och får våldsamma impulser att köpa på mig en drös samplers och syntar som förr kostade 30-40000, för en tjugondel av värdet, bara för att det är så snyggt med fyllda rack 😮 Denna fixering vid snygga rackprylar har väl givit upphov till "Emulator" 🙂 Ska väl försöka ladd upp något alster sedan när man blivit lite mer varm i kläderna, just nu har jag och min fyraåriga dotter gjort en killermix av Snickerboa och en med Nanne Grönwalls "kom och håll om mig"😄:D Ser fram mot att få tips, hjälp av alla här, många verkar ju otroligt duktiga! vi hörs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Hejs och välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Tjänna! Ännu fler uppsalabor! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Välkommen hit! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Häj Emulatorn! (kom på att man kanske skulle hälsa också) 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 välkommen är väll hög tid att säga 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kurt Cobain Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Wälcome Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emulator Postat 21 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2007 tack ska ni ha allihop! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Hej och välkommen!..😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 (redigerat) Hej på dej. Har också en fyraåring hemma. (och en en och halvåring också för den delen...) Kanske ta och göra lite hits for kids här också 😄 Redigerat 21 januari 2007 av Wernborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Wellcome to paradise! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Hej kompis. ...vad är det egentligen du emulerar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Hej kompis. ...vad är det egentligen du emulerar? Emulator, hans mer digitala alter ego: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Hej kompis. ...vad är det egentligen du emulerar? Emulator, hans mer digitala alter ego: Jasåååå! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emulator Postat 22 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2007 Så patetiskt var det! Men Visa gärna en bild på mig när jag har III-kläderna på, snyggare då., och jag lät mycket bättre;) Får bjuda på att man är sucker för vissa grejor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Hej! Det behövs lite fler synthnördar här bland alla gitarronanister, så du är mycket välkommen! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Tjenare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ulfsa (oregistrerad) Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Willkommen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Hej!Det behövs lite fler synthnördar här bland alla gitarronanister, så du är mycket välkommen! 😱 kan inget mer än att hålla med till 100%!!! wilcomen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stensdotter Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Väl kommen till denna samling music lovers. Det ska bli spännande att höra dina/era alster framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diaks (oregistrerad) Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Välkommen synthar gillar jag också =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emulator Postat 23 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2007 Tack ska ni ha. Postar bild på mig i snyggare kostym (IV) http://www.sweetwater.com/publications/swe...mulator_IV.jpeg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Tack ska ni ha. Postar bild på mig i snyggare kostym (IV) http://www.sweetwater.com/publications/swe...mulator_IV.jpeg 😉 Dig har jag ju sett ett par gånger redan i längsta! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emulator Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 tack allihop, ska se om man kan samla lite mod till att posta ngt oxo 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steve Postat 30 januari 2007 Dela Postat 30 januari 2007 ahhhh Emulator 2 är väl ändå den vackraste av dem alla. Får en varm känsla i kroppen så fort jag närmar mig/ser en på bild! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 30 januari 2007 Dela Postat 30 januari 2007 Hej å välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 30 januari 2007 Dela Postat 30 januari 2007 Tack ska ni ha. Postar bild på mig i snyggare kostym (IV) http://www.sweetwater.com/publications/swe...mulator_IV.jpeg 😉 Dig har jag ju sett ett par gånger redan i längsta! 😆 Whatever he said! 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ulfsa (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Välkommen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Välkommen hit 😳 .. Har ju redan sett dig här nu ett tag, men missat din presentationstråd.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 Tack ska ni ha. Postar bild på mig i snyggare kostym (IV) http://www.sweetwater.com/publications/swe...mulator_IV.jpeg Näääääeee. Den första med klaviatur är ju snyggast. Ser ju lite ut som Philips första datorer med inbyggt tangentbord och skrivare och skärm och hela middevitten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.