Jump to content
Annons

kristen & ateist debatt på line6 forumet...


Magpie

Recommended Posts

Jag brukar läsa på line6 forumet för att få tips till min pod-xt. Jag kan inte låta bli att bli upprörd när man läser en tråd som denna där detta fundamentalistiska prat kommer upp 🙂

Vad ska man säga, hoppas att de även i fortsättningen håller religion hyffsat separerat från skolan och staten i Sverige, med fortsatt saklig religionsundervisning så vi förstår varandra bättre. Ingen intelligent design tack som varit på tapeten. Det är riktigt skrämmande hur vissa ser på evolution, forskning och vetenskap där teorier prövas. Den religösa indoktrineringen sen barnsben göder fundamentalismen, fördommarna och hatet. Make more LOVE! 🙂

http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ub...=3&t=022168&p=8

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Are You Glad To (not) Be In America?

En av de skrämmande sakerna med USA är att de religösa krafterna inklusive sekter styr landet. Det är synd om alla där samt omvärlden som drabbas av fundamentalismen.

Vart tog mänskliga rättigheter, sunt förnuft och medmänsklighet vägen? Jag besöker gärna min släkt i USA 😲 men ser med hopplösa ögon på hur det ska bli nån politisk bättring där.

Fundamentalism går knappt att resonera med eftersom det bygger på diskriminering, blind fanatisk tro utan ifrågasättande och förnuft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Dags att plocka fram DEN HÄR länken en skvätt igen då 😲

JES USA VES

goa gubbar...

Nån som är seriös eller bara ploj?

Åke Gren debbatten togs upp i ett reportage i tv (tv4?) där en religös sekt i USA intervjuades. De hatade de flesta, inkl svenska kungahuset, men mest homosexuella. Även en hemsida nämndes. Deras små barn gick med plakat med hattexter. Det lustiga var att de intervjuades av en svensk kille som var gay, men som för intervjuens skull aldrig nämnde det.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att plocka fram DEN HÄR länken en skvätt igen då 😄

JES USA VES

goa gubbar...

Det KAN ju verkligen inte vara på allvar! Eller? 😲

Jo tyvärr!

Den här religösa gruppen anser att sverige o svenskarna står för ondskan o att tsunaminkatastrofen var guds sätt att straffa de syndfulla, speciellt då svenskar.

Hela hatet började iom att pngstpastor åke gren pratade skit om homosexuella o blev dömd för detta i tingsrätten (?) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, den är helt sann.

.. själv skrattar jag bara åt det hela. Snacka om pundare som vägrar ta av sina skygglappar. Nån borde sparka dem i skrevet.. eller så gör deras gud det om han/hon/den/det nu exisiterar.

Tycker däremot synd om de som blev av med vänner och anhöriga i Tsunamikatastrofen. Att behöva läsa sånt här måste göra jävligt ont.. 😆

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...