Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:Four Wall Coffin

ARTIST/GRUPP:Captain Sailorbeard

GENRE:Stoner

LÅTLÄNGD:03:54

KOMPOSITÖR:Captain Sailorbeard

PRODUCENT:Benny Moberg

EV. MEDVERKANDE:Benny Moberg

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.36 mb

STATUS: Färdig demo

Vore kul att få lite feed back på denna låt!

Vad tycker ni där ute?

Four_Wall_Coffin.mp3

Redigerat av Captain Sailorbeard
Annons
Postat (redigerat)

Trummorna ligger jättelångt fram, kanske byta plats på sång och trummor i ljudbilden? Fram med sång, bak med trumma alltså. Även panoreringen på trummorna känns lite skev.

Sången funkar riktigt bra i dom skrikpratiga partierna, men det är inte många toner som blir rätt när det är mer sångaktigt.

Gör inte så mycket iofs.

Härligt ös annars, även om genren inte tilltalar mig.

Redigerat av Fidden
Postat

Sången ligger alldeles för långt "bak" i mixen och måste lyftas fram. Gillar själva låten. Bra ös. Gillar taktbytet också. Dock tycker jag inte sången funkar något vidare. Det låter som att du (om det nu är du) försöker sjunga rent men är van vid mer skriksång. Misstänker att du vill ha mer ren sång på denna låten men jag säger skit i det och growla och skrik på för allt vad du är värd. Som det är nu så hamnar du liksom någonstans mitemellan och det blir liksom ingenting alls av det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.