Jump to content
Annons

Mikael Wiehe


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena jag fick en förfrågan från en kompis vars bror har gått bort, begravningen var idag. På begravningen spelade man Wiehes låt "Den jag kunde va" och han vill så gärna lära sig den. Jag lovade att försöka hitta den på nätet men herr Wiehe har damsugit nätet förmodligen i copyright iver (vilket jag kan förstå) så det är tji att hitta den i alla fall för mig. Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa till har inte skivan själv annars så kunde jag ju ta ut låten. Tycker att tillfället är lite speciellt så därför borde det vara någorlunda legitimt att tumma en del på copyrighten. Tror att herr Wiehe skulle förstå han verkar vara en ödmjuk och generös person.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

maila honom: info@mikaelwiehe.com

/ Mikke

edit: från hans hemsida:

Fråga: hej! jag skulle vilja ha texter och ackord till några av dina låtar, typ trollkarlen, den jag kunde va, flickan och kråkan.

/emma

Svar: Alla mina sånger (220 st) med text, melodi och ackord finns samlade i boken "Sångerna",

Carlssons förlag, Stockholm 2002.

Den kanske finns på biblioteket? / Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja kanske en idé, såg samma jag oxå frågan är väl om det är han som svarar personligen det kanske är nån i staben som ovilkorligen tycker man ska köpa boken. Det har han väl iofs. råd med men jag tror att det handlar om bara just den här sången så det får nog bli att kolla på bibblan. Tack för tipset det var snällt att du tog dig tid att söka.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
annars kan ni dra på 2an med en gång där e iofs afzelius.. men ändå! 😲

Frugan är kämpestor fan av Afxelius så gissa vad som dundrar på burken just nu hon är salig 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack Mikke superbra skrev ett mejl till honom (Wiehe) så vi får se vad som händer men kanske kompisen har skivan så i värsta fall så tar jag ut den själv. Tack igen det var snällt av dig.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Skrev och frågade herr Wiehe men precis som jag misstänkte så hänvisade han till boken som man kan köpa eller för den delen kanske låna på bibblan förhoppningsvis. Kanske lite B trodde han kanske kunde vara lite snäller i och med orsaken till min förfrågan. Hmm får fixa skivan och ta ut den själv då typ men det ska väl gå, så vitt jag minns så är det ju inte nån Bethovens 5:a eller vad den heter 😱 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...