Danny Cort (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Tjena! Jag håller på att jobba med en disco/soul/funk-compilation åt Unidisc som ska bestå av tre CD's - två med originaledits och en med exklusiva remixer. Några av låtarna som är med finns i remixade verisioner, men dom kommer inte användas eftersom vi vill ha uteslutande exclusives för att ge skivan ett mervärde. Jag tar tacksamt emot alla förslag på remixer och kommer att använda dom som jag och bolaget tycker funkar så PM'a mig om ni är intresserade av att köra. Självklart görs dessa remixer på spek, men de som används kommer ersättas enligt gällande industristandard via publishing och remixarens kommer tydligt att redovisas på plattan. Låtarna som ska användas är: Bunny Sigler & Loleatta Halloway – Only You Jeanette Lady Day – Come Let Me Love You Fonda Rae – Touch Me (All Night Long) Hi Gloss - You’ll Never Know Fat Larrys Band – Act Like You Know Denroy Morgan – I’ll Do Anything For You D-Train – You’re The One For Me Instant Funk – I Got My Mind Made Up Silvetti – Spring Rain Jocelyn Brown – Somebody Elses Guy First Choice – Let No Man Put Asunder Loleatta Halloway – Love Sensation Weeks & Co – Rock Your World Musique – Push Push In The Bush Unlimited Touch – Searching To Find The One Shannon – Let The Music Play The Whispers – It’s A Love Thing Ett par låtar kan dras ifrån eller komma till så kolla gärna på Unidisc's hemsida om det är någon favorit som ni hellre vill göra. På någon eller några av låtarna finns outtakes, men eftersom detta är "gammal" musik så ligger dom flesta inspelningarna på dammiga rullband i någon New York-källare, så i princip så är det klippa och klistra i originalinspelningarna som gäller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!?? Bara kör! Det brinner inte i knutarna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!?? Bara kör! Det brinner inte i knutarna... ne men va trevligt... då kanske jag hänger på en sväng.. jag vill inte lova ngt men jag vill ändå se vad som finns att göra med det!!! har du låtarna på cd/ftp el dylikt eller får man tanka dom/skaffa dom själv på eget bevåg?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 jag kom på en sak till.. vad för typ av remix ska de vara?? ska det vara 2000tals upphottning eller total remix?? eller i mitten?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!?? Bara kör! Det brinner inte i knutarna... ne men va trevligt... då kanske jag hänger på en sväng.. jag vill inte lova ngt men jag vill ändå se vad som finns att göra med det!!! har du låtarna på cd/ftp el dylikt eller får man tanka dom/skaffa dom själv på eget bevåg?? Jag kan maila eller emessenna ett rar-paket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!?? Bara kör! Det brinner inte i knutarna... ne men va trevligt... då kanske jag hänger på en sväng.. jag vill inte lova ngt men jag vill ändå se vad som finns att göra med det!!! har du låtarna på cd/ftp el dylikt eller får man tanka dom/skaffa dom själv på eget bevåg?? Jag kan maila eller emessenna ett rar-paket jonas.wijk@hotmail.com thats my msn!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 jag vill också testa 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 jag vill också testa 🙂 Skickar låtarna på MSN. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Jag testar gärna. 🙂 msn; djonas46@hotmail.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Popwerk.com Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Låter kul. Har du leaden eller är det mycket klippa, eqa, etc?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Låter kul.Har du leaden eller är det mycket klippa, eqa, etc?? PM'a mig med din msn så skickar jag låtarna och berättar mer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djdali Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 testar gärna... msn: nojeskompaniet@yahoo.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.