Jump to content
Annons

Feelings

Zyan

Recommended Posts

LÅTNAMN: Feelings

ARTIST/GRUPP: Zyan och Oskar

GENRE: Mjuk Tuggande Pop Ballad

LÅTLÄNGD: 199 sekunder

KOMPOSITÖR: Zyan

PRODUCENT: Zyan

EV. MEDVERKANDE: Stajo har arrangerat stråkar och Djonas improvisera ack. solot vilket lyfte låten. Mycket creds till grabbarna...

INSPELNINGSÅR: 2006/2007

FORMAT: empeetree

STORLEK: 4 785 424 byte eller 4,56 MB

STATUS: Finslip kvar och en körtjej ska fylla på i sista ref

LÅTLÄNK:

I denna tråd finns grunden med när jag körde fast, men eftersom fler har varit delaktiga och låten är inte sig lik skapar jag en ny tråd.

Last days all my issiues have incresead

Is there any days left for me to sieze

Got you in my life, as it´s gets harder

Harder to live, and I still wonder

How it would be to live without you

And i Slowly realies

Ref:

Can you teach me to live, guide my life

Drive away from this city, that´s condemnd,

cross the boarder and never look back again

Remember, dont ever look back

When I stroke my hands through your hair

Your moister your lips and gave me a kiss

The taste were sweet, the night were perfect

Your eyes were closed, it was this

But something happend, your away

Its hard to tell you what Im feeling

I cant blame you when you lost and confused

But its in my heart the pain is killing

Edit: Stavar som en kratta!

feelings08.mp3

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Annons

Snygg gitarr på solot... eller det är ju gitarren som är solot 😉. Jag hann ju inte fixa stråkarna till solot innan jag stack iväg, ser eller snarare hör att du klippt in versen där, känns inte riktigt bra ihop med gitarren de första takterna. Fixar gärna det i helgen. Slutet skulle jag vilja lägga kanske någon stämma till hm om det går för sig 🙂.

Versen i denna låten är kanon tycker jag, däremot tycker jag refrängen är lite komplicerad, som du vet 😆. Gitarrerna tillsammans med pianot skapar verkligen en snygg inramning inledningsmässigt.

Kul med gitarren som verkligen lyfte.

Dela på andra sajter

Snygg gitarr på solot... eller det är ju gitarren som är solot 😆. Jag hann ju inte fixa stråkarna till solot innan jag stack iväg, ser eller snarare hör att du klippt in versen där, känns inte riktigt bra ihop med gitarren de första takterna. Fixar gärna det i helgen. Slutet skulle jag vilja lägga kanske någon stämma till hm om det går för sig 😄.

Versen i denna låten är kanon tycker jag, däremot tycker jag refrängen är lite komplicerad, som du vet 😎. Gitarrerna tillsammans med pianot skapar verkligen en snygg inramning inledningsmässigt.

Vad är fel med refrängen?

Är det stråkarna, texten, volymen eller melodin? Visst, du får gärna justera, göra ny, kunde ju inte justera så mycket med tanke på att jag inte har dina ljudbanker. 😛

Som du ser ska kör in på sista ref, så lämna lite utrymme till det. Maila vad du vill ha för ljudfiler så fixar jag det.

Dela på andra sajter

Bra prodd. Helt okey låt. Refrängen borde vara starkare. Sången låter bra, kanske skulle kunna funka lite mer avslappnad?

Trummorna kanske är lite låga också. Men överlag låter allt bra.

Fint!

Med starkare, menar du då volym eller vill du att hans röst ska vara mer kräm i?

Trummorna tar för mycket plats om jag höjer dom, irriterar du dig på det? Eller är det lyssningsbart?

Dela på andra sajter

Snygg gitarr på solot... eller det är ju gitarren som är solot 🙂. Jag hann ju inte fixa stråkarna till solot innan jag stack iväg, ser eller snarare hör att du klippt in versen där, känns inte riktigt bra ihop med gitarren de första takterna. Fixar gärna det i helgen. Slutet skulle jag vilja lägga kanske någon stämma till hm om det går för sig 🙂.

Versen i denna låten är kanon tycker jag, däremot tycker jag refrängen är lite komplicerad, som du vet 🙂. Gitarrerna tillsammans med pianot skapar verkligen en snygg inramning inledningsmässigt.

Vad är fel med refrängen?

Är det stråkarna, texten, volymen eller melodin? Visst, du får gärna justera, göra ny, kunde ju inte justera så mycket med tanke på att jag inte har dina ljudbanker. 🙂

Som du ser ska kör in på sista ref, så lämna lite utrymme till det. Maila vad du vill ha för ljudfiler så fixar jag det.

Inget fel med refrängen det var där i breaket(solot) de första takterna som inte känns riktigt hemma vad gäller stråk.

Skickar mail angående vad jag behöver 🙂

Dela på andra sajter

Stajo Ok...hoppas att den blir bättre 🙂

Adama Imponerad att du hör delayen. Reverbet är ett vanligt rum reverb, sen är ena sångkanalen delayad några ms för att skapa lite dynamik. Lätt för torrt utan.

Dela på andra sajter

Bra låt i grunden. Dock tycker jag att basen blir lite för framträdande och tar över för mycket. Något annat som jag tänkte på är att sångaren verkar anstränga sig för att det ska låta fint och vackert. Låter alltså lite tillgjort. Under frasen "Can you teach me to live" låter det också som att sångaren och musikerna ligger i olika tonarter. (speciellt under "live") Personligen skulle jag nog vilja att instrumenten panorerades ut aningen också.

Nu lät jag väldigt negativ men jag tror att med vissa ändringar kan detta bli väldigt bra.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Dock tycker jag att basen blir lite för framträdande och tar över för mycket. Något annat som jag tänkte på är att sångaren verkar anstränga sig för att det ska låta fint och vackert. Låter alltså lite tillgjort.

Basen har jag tänkt på, nu när nån mer kommenterar så skag jag minska eller skära och har redan planerat att spela in ref igen med mer naturlig styrka.

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Detta är inte min sorts musik vare sig som jag lyssnar på eller strävar efter att göra så har inget att komma med. Men vill nämna att mitt första intryck var att sången kom nästan helt från vänster och musiken i mitten, vilket kändes märkligt. Dock när den dubbade sången kom igång vid ca 2:40 kändes den mer naturligt centrerat.

//Micke...

Redigerat av MJInc
Dela på andra sajter

Men vill nämna att mitt första intryck var att sången kom nästan helt från vänster och musiken i mitten, vilket kändes märkligt.

Jag ser dina åsikter som kommentarer på kvalitetsmässigt istället för låtmässigt vilket också behövs. Ljudet starkare i en högtalare? Det har jag inte tänkt på. Lyssnar igen och det hör jag inte. Någon annan som hör det?

Detta är inte min sorts musik heller, men är en inkörsport för att utveckla mig själv.

Börjar här och ska dra mig mot pop och pop rock. Kanske lite av goo goo dolls meet foo fighters.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nja, är kanske inte olika högt i vänster resp höger. Är mer ute efter delayet som adama påpekade om. Ger ett för mig helt klart intryck att sången kommer från vänster....

//Micke...

Blir så dynamiklöst utan.

Handlar här mer om fördelar mot nackdelar.

Ska experimentera lite nästa gång jag mixar den.

Tack igen för att du lyssna.

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Helt ok låt.

Men det låter lite märkligt med stark närvaro på bas och piano men trummorna "någon annanstans".

Antecknat...du är inte den första som nämner basen så det får bli att fixa det. Sänka eller skära? Vad tycker ni?

Trummorna har även påpekats svaga. Ska fixa dem med.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.