ulrika_susanna Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Jag söker en kreativ, driven och pålitlig producent och låtskrivare som brinner för house, pop och dance med vokala inslag. (Tex Röyksopp, Imogen Heap och Madonnas senaste). Har precis släppt en platta inom denna genre och söker nu rätt person att både spela ute med och skriva nytt material med. Är du rätt person? Hör av dig till: ulrika@houseofgrand.com
Popwerk.com Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Har du några låtar på nätet?? Vi har några åt Madonna...
illvaesen Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Har inte så mycket att tillföra denna tråden just för tillfället.. Kanske om jag får loss tid lite senare, men jag vill passa på att ge alla som namedroppar Imogen Heap en STOR KRAM! ..så 😱
ulrika_susanna Postat 9 januari 2007 Trådstartare Postat 9 januari 2007 Jäpp, lyssna på www.houseofgrand.com och hör av dig/er om det är intressant. /Ulrika
ulrika_susanna Postat 9 januari 2007 Trådstartare Postat 9 januari 2007 Å tack för Imogen Heap kramen! 😕
Twilight_Zound Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Mmmmm...Det här gillas.. Ni kommer nog anlitas frekvent... Skriver ni texterna själva...? Själv producerar jag lite melankoliskt soft electronica. Så det kanske inte är så intressant med mig som låtskrivare 😉😛
Tilly Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Intressant, väldigt intressnat.. Jag återkommer efter lite tänkande!
Popwerk.com Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Har lyssnat..... Med rätt producent kan detta bli mycket bra !!!! Låtarna på eran hemsida är ibland mycket proffsiga men ibland tappar dom en stund....kan inte sätta tummen på precis vad det är... ....men jag tror att när ni estämt er för tonart och där du känner dig bekväm att sjunga....höj !! en tonart så att din röst kommer fram även i dom låga registrena. Höj även upp din lead i mixen. Ha en torr kanal med din lead. Kopiera alt. slung in en till och lägg effekterna på den. Då kommer du både nära och brett. Vill höra mer av din röst !!! Mycket bra röst !!! Låtarna är bra...men det finns dussinet...överallt. Med lite tur och bra kontakter så trillar ni nog in i branchen...Lycka till. Michael www.popwerk.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.