Newsec Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Någon som kan tipsa mig om ett väldigt tyst datachassi som ska användas i musik sammanhang? Mellan 1000-2000kr Tack på förhand! //Micke
Rix Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Rekommenderar pc-case:ar från Acousti. Man klär det med invändigt med dämpmattor och det blir riktigt tyst! Lite meckigt är det men det är det värt! Klart ett av de bättre case:ar jag kört!
Garylee (oregistrerad) Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Använder själv Antec Sonata med ljudisoleringskitet från acoustiproducts. Är riktigt tyst faktiskt. Jag fick dock byta fläkt på grafikkortet också för att få den riktigt tyst. Att nätagget är på 380 watt är ju också ett plus.
Rix Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Jag fick dock byta fläkt på grafikkortet också för att få den riktigt tyst. Precis, samma här! Jag tog mig i kragen och skaffade ett fläktlöst grafikkortskylningskit från Zalman. Grafikkortets fläktar brukar väsnas sau ini Hälsingland. Nu återstår att skaffa nya schysta hårddiskar från Seagate, klart tystast. Dags att slänga ut min gamla Western Digital, fy hundan vad den viner.
Newsec Postat 19 augusti 2004 Trådstartare Postat 19 augusti 2004 (redigerat) Har köpt mig ett ANTEC SONATA PIANO SILENCE NU och är ruskigt imponerad...fast det finns små saker som surrar fortfarande,men det är en väldig märkbar skillnad ändå. Undrar bara om den stora fläkten som följer med i bak på chassit. Är den bra och tyst? Har hört att stora fläktar ger mer ljud ifrån sig? Fast det kanske är tvärt om? Kan det annars vara Grafikkortsfläkten eller processorfläkten som ger ett väldigt oväsen ifrån sig? Vart hittar man isåfall dessa komponenter till ett rimligt pris och en märkbar skillnad?..de får gärna kyla bra samtidigt också 😆 Redigerat 19 augusti 2004 av Newsec
VacUm Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Undrar bara om den stora fläkten som följer med i bak på chassit. Är den bra och tyst? Har hört att stora fläktar ger mer ljud ifrån sig? Fast det kanske är tvärt om? Stora fläktar behöver inte snurra lika snabbt så dom låter generellt mindre.. sa nån...
MusicGene Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 stämmer bra. Stora fläktar -> lågt varvtal -> svagt ljud med låg frekvens. Små fläktar -> högt varvtal -> starkt ljud med hög frekvens.
Newsec Postat 19 augusti 2004 Trådstartare Postat 19 augusti 2004 Några tips på Processor & Grafikkorts fläktar/kylning?
Rix Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Några tips på Processor & Grafikkorts fläktar/kylning? Till processor; I princip alla Zalmans produkter med koppar eller aluminiumkärna. Leder bort värmen snabbt och fläktarna håller hög klass med bra flöde och låga ljudnivåer. Till grafikkort tipsade jag tidigare om Zalmans passiva kylning utan fläkt med feta flänsar och deras patent heatpipe: LÄNK. Förbannat bra..
sounden Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 http://www.whynoi.se Har ju bra produkter också! //J
slaptap Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Fick tag på ett serverchassi på utförsäljning = 195:-. Fult som stryk men jag ska ju inte titta på det. 400W nätdel. Kör faktiskt burken utan skal och den låter ingenting alls....konstigt nog.....
Tobbe Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Datorer låter ofta mindre om man tar bort sidan på dem så det kommer in massa luft utan fläkt. Desutom fortplantar sig ofta vibrationer i chassit. Det finns riktigt tysta 120mm fläktar som heter adda. De funkar grymt bra till antec.
MusicGene Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 (redigerat) Jag går i tankarna att få datorn riktigt tyst. Har kollat på www.whynoi.se och man verkar få ett bra tyst chassi, tyst nätdel, dämpmattor och nån bakmonteringsgrej för att skilja utblåsluften och dämpa fläktarna där bak för c:a 3000:- Nån som har erfarenhet av att handla från whynoi.se? Blir det verkligen TYST? för 1300:- får man ju en fin Antec Sonata-låda som ju åxå ska vara tyst, men hur i helsike kan man bedöma pris/prestanda här? Redigerat 22 oktober 2004 av MusicGene
MusicGene Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 kollade upp lite vad folk hade för uppfattning om whynoi.se på nätet och det verkar som de har haft leverans- och reklamationsproblem ett tag. Sist jag köpte dator kursade företaget fyra veckor senare. Det är ingen hit. Det får nog bli Antec Sonata + Trolleflex ljuddämpningsmattor.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.