Jump to content
Annons

Låt mixning


Sannaya

Recommended Posts

Jag har nu för första gången i mitt liv gjort en seriös mixning.

Låten är inspelad av mitt band i en studio och jag har mixat råmaterialet och jag behöver feedback över vad som fattas som skulle göra mixningen bättre m,m..

alla förslag välkomnas..

Mvh

Ashes.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Ta bort bas från distgitarrerna, dom grötar sig och tappar kraft i mitt tycke. Less is more. Trumsoundet är ingen riktigt vinnare heller, mest på grund av att det är en jädrans massa omgivningsljud i dom. Virveln låter som inbandad i en silo. Rösten har nån intressant effekt. Men skär på basen och det där vanliga +2dB på allting över 8kHz, nu grötar sången ihop sig med allt annat som slåss om övre basutrymmet. Trummorna kanske skulle kunna tas närmare med lite kompressor? Svårt att säga, dom blir lite diffusa. Sångnivåerna varierar för kraftigt.

Slutsats: mycket eq-jobb på det här, mycket som strider i frekvensbilden, hoppas du har bra lyssning när du mixar för materialet är inte det lättaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Jag har ett bra förslag,till hur du ska få fler kommentarer.

Läs reglerna för demopostningar,så ordnar det sig.Det är alltid roligare om man får lite mer info kring låten - är du nykomling så förlåter vi dig...Om du fixar till trådhuvudet...

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...