Rattlesnake Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Ingen ny fråga säkert, men jag hittar inga trådar när jag söker. När man håller på med inspelning i Cubase (SE1 i mitt fall) så har man ju "record enable" på den kanal som för tillfället är aktiverad. Men så fort man råkar pilla på en annan kanal så blir ju den aktiverad istället. Det har hänt mig flera gånger att jag råkat spela in på fel kanal. Inget stort problem visserligen, det finns ju undo och flyttmöjligheter, men detta irriterar mig 😠. Speciellt när man har valt flera kanaler för inspelning. Jag trodde man skulle vänja sig, men icke. Kan man inte låsa "record enable" så att den hänger kvar på vald kanal, utan att den flyttas om jag exempelvis vill ändra Eq på en annan kanal, som på ett hederligt mixerbord? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Hallå! File / Preferences / Editing / Project & Mixer. Avbocka "record on selected track" och ditt problem är nog löst. Nu sitter jag med sx3, men det bör vara ungefär det samma i SE1. Ha det gött Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rattlesnake Postat 4 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 4 januari 2007 Mitt problem är löst !! 😠😄😄 (Det var exakt samma i SE1. ) Åh, herre jösses, tänk att man suttit och ondgjort sig i flera år över detta, läst manualen från pärm till pärm, och så fanns det en liten ruta att bocka av... Tack snälla Frekvens! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 (redigerat) Mitt problem är löst !! 😠 😄 😄 (Det var exakt samma i SE1. ) Åh, herre jösses, tänk att man suttit och ondgjort sig i flera år över detta, läst manualen från pärm till pärm, och så fanns det en liten ruta att bocka av... Tack snälla Frekvens! Haha..det där har jag med funderat på med aldrig tagit itu med men nu fick jag svar. Det har varit något man överlevt att klicka på för varje gång. Redigerat 4 januari 2007 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Det var så lite så. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ahab Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Har också retat mig som fan på det. Tack för tipset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Muy bra, jävlar anamma att jag bandat in en massa skit flere gånger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.