Jump to content
Annons

Soundborn - High on Life (Original)


Tilly

Recommended Posts

LÅTNAMN: High on Life (Original)

ARTIST/GRUPP: Soundborn

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 6:21

KOMPOSITÖR: Andreas E

PRODUCENT: Andreas E

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006/2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.74mb

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: Soundborn - High on Life (original)

Tjena alla!

Tänkte det skulle vara dags att inviga det nya året med lite trance!

Det är en ganska vanlig uplifting/melodisk trance dänga.

Skriv gärna vad ni tycker är bra eller dåligt, gärna produktionen!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

BÖrjar niiiccee!

ohjea!

när basen å slingan komemr in! mumma! och ännu mer kommer in sen.. mer mumma!

dehär låter lovande.

SKön övergång till sticket, alltid ett plus 😄

Melodin i sticket låter lite skumt. får addagio for strings vibbar av melodin

Skön grej sen. äkta trancebreake dehär typ ja! 😄

SKulle kanske börjat bygga upp tidigare och kanske lite anorlunda övergång till röjjet igen.

Men jävla vad fin produktionen låter jue! 😄

Det bästa från dig hitills!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Pumpar på bra!

Ingen expert på musikområdet trance.

Men det här var bra.

Gillar speciellt den diskreta virveln i början.

Sticket utan trummor i mitten tycker jag är en aning för långt. Du kanske skall ta in nåt som driver rytmen lite tidiagre i det lugnaste parten.

Annars bara fin, fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag försöka mig på att kommentera ytterligare en trancelåt...? :rolleyes:

Tyckte denna var bra, har hört en del av dig tidigare, och du har en riktigt bra känsla för melodislingor och harmonier. Gillar att det händer en hel del på vägen, blir lätt lite väl enformigt annars. Trots sina dryga 6 minuter känns den inte för lång. Kanske kunde partiet utan trummor där i mitten kortats ner något, och kanske känns det lite diskantrikt en stund därefter (hihaten eller synten, eller båda?), men det är nog typexempel på sånt som jag inte vet något om inom genren 😄

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bra!

För mig får du gärna skippa ride-slagen som slår i takt med kicken. Jag har aldrig gillat sånt. :rolleyes:

Bra break!! Det blir en lugn och skön stämning, och det är bra.

Men Huvudpartiet lutar lite, tycker jag. Känns alldeles för typiskt med dedär ljusa sågtandsljuden. Försök karaktärisera det lite och komplettera kanske med andra typ av ljud.

Hur som helst. Bra låt. Bra melodi. Bra, helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket alla för era kommentarer!

Uppskattar det verkligen 😲

Kan säga att allt är mjukvara också! Allt ni hör förutom trummorna är NEXUS 😄

Min första låt på flera år med enbart mjukvara, riktigt roligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

skön kick och gatead clap. Ganska originellt, det jag gillar med upliftning är den långsamma buildupen som nästan alltid finns med, mucho fint. Percsen sitter fint. Break på 1.50 är snyggt, påminner om Cosmic gate's remix på Tiestos 'Urban Train' men det är snyggt. Snygga Fx, Buildup tar sig, fint svep. Explosionen är rätt så unik, man tror att det ska bli en klassisk snare roll explosion men istället dyker ett par toms upp och dunkar igång det, gillar det skarpt! Leadet är det dock inget jättespeciellt med, dock är ljudet bra proddat, inte för skarpt och inte för dovt. Nåt som jag gillar är att dina percs sitter tight och fint genom hela låten och inte försvinner.

Keep it bangin' mate!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sha..

Låter hur härligt som helst detta juh, svårt att sitta still måste vara ett bra tecken 😎

Riktigt skönt intro som ger en en bra föraning om vad som ska komma och jag tycker att du visar att du har bra kontroll över slingorna...

inte så mycket mer att säga förutom att det ska bli kul att höra dig på nåt uteställe nångång inom en snar framtid 😄

Ha d

/Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh tack som fan!  😄

Det är NEXUS som låter TZ, säkert samplad Virus dock  😉

😆

Hmmm...

Stinker virus av den. Men visst, de låter snart likadant allehopa 😆

Skulle inte använda ordet "Stinker" falr att beskriva något som liknar en virus. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki,,

Väldigt bra intro, de första 2-3sekunderna! Skulle vilja lite mer tryck i basen som kommer vid 0.14

Vid 0.28 så låter det som en upphottad dancevariant på Pulstar, den gamla Italodisco-dängan.

Brejket som kommer vid 1.21 får mig att tro att det skall bli något mer, något annat..

Det lugna partiet vid 1.50 är gött (melodin känns igen lite från annan låt) men är lite för långt enligt mig. Men det låter bra alltså,, bara lite långt. Nästan en tredjedel av låten?

Vid 4.05 vill jag att det skall pumpa på lite mer.

Genomgående så förväntar jag mig att det skall hända något efter varje trumbrk vilket det inte gör.

Vid 5.20 typ så byggs förväntningarna upp,, inför den stora finalen som aldrig kommer. Utan låten tar slut i stället...

Vet inte om du förstod vad jag menade?! Jag lyssnar på en jäkla massa trance, även om det blir allt mer sällan, kanske därför jag är kräsen??

Ljudet är kanon, klart, distinkt och rent. En bra låt som inte är för kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...