Jump to content
Annons

tangentbordet som klaviatur?


Zourc3

Recommended Posts

En kort fråga. Är det bara jag som använder Tangentbordet för att komma på melodier?

I början var det lite svårt. Men nu har jag fått igång det och jag vet var tonerna sitter.

Går ganska bra och spela faktiskt när man kommit in i det 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mjo jag använde tangentbordet innan jag köpte min MIDI klavve 😄 funkade bra .. lärde mig dock aldrig var alla noterna satt! 😳 men jag kan ju rekommendera dig att skaffa en MIDI klaviatur! mycket roligare! 😄 hehe ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använde tangentbordet när jag pysslade mycket med trackers, vilket var fram tills ganska nyligen faktiskt. En helt ny värld öppnas för dig om du skaffar ett riktigt klaviatur! Speciellt i mitt fall var det som ett kärt återseende eftersom jag i min uppväxt lirade piano.

EDIT: Fasen, undrar varför jag envisas med att skriva i FL-avdelningen, jag har ju aldrig ens använt FL. 😳

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo, inga hit melodier på tg bordet precis. Ganske segt sen är det väldigt limiterat till 3 (?) tangenter samtidigt. Köp en midi klavve =)

Det beror helt på vad man har för tangentbord 😄

På mitt kan man hålla upp till 6 tror jag, beroende på vilka knappar man håller in 😠

Edit: och jo jag använder tangentbord just nu, tills jag har lite mer stålar att köpa en klaviatur.

Redigerat av Bassebas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bome's Mouse Keyboard (gratis/trial) är ett annat sätt att använda sitt tangentbord som klaviatur, tillsammans med en midi-loopback kan du använda MK i de flesta sequencers. Duger åtminstone till att skapa enkla basslines och dylikt.

Det finns tutorials på hemsidan, för de som är intresserade, som förklarar på ett lättbegripligt sätt hur man ska gå till väga. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

men det är ju inte direkt att föredra.

Du missar ju sådana härliga saker som anslag osv!

Ingen förändring här inte, jag har inget anslag på min Casio CZ-100 😆. Iofs har jag en Roland PC-50 &så. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...