Jump to content
Annons

Problem med Automation i FL-studio.


DarkActivities

Recommended Posts

Tjena alla FL freaks! 🙂

Jag sitter just nu och gör en ny lĂ„t i FL studio .. Och det har kommit fram ett litet problem! 😉 jag ska göra en automation pĂ„ en kick jag har lagt in i Step sequencern! och har lagt in effekten jag ska ha i Mixern! (Fruity MultiBand Compressor) ni förstĂ„r jag vill ha det mörkt .. sen ljusare och ljusare .. jag vet hur man gör en automation men vet inte hur jag ska lösa just detta problem:

Jag har dragit ut linjen sĂ„ som jag vill ha den, men kicken bara loopar tillbaka! (den hinner bara komma till 2:an, sen sĂ„ gĂ„r den tillbaka till 1:an och spelar vidare dĂ€rifrĂ„n) sĂ„ det Ă€r "mörkt" hela tiden! och sjĂ€lvklart har jag dragit den lĂ€ngre Ă€n vad jag vill ha den .. trodde först att det var det som var felet men det var det dĂ„ inte! Ă€r det nĂ„gon som fattar vad jag menar? 🙂 Vore tacksam för svar! 😉

Redigerat av DarkActivities
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Har du laggt ut kickar pÄ step sequencen och sedan placerat ut en lÄng radda block pÄ playlisten pÄ rÀtt pattern, och sedan spelar du upp det.

Har sedan ett automatation clip som tar effekt frÄn mixer channels multiband compressor?

DÄ borde det ju inte vara nÄgra problem med att den loopar sig. det Àr ju bara att göra lÄten sÄ pass lÄng du vill ha den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker inte att du ska anvÀnda en compressor för ÀndamÄlet, testa att köra en "Fruity fast LP" istÀllet.

Hmm, vet inte om du har anvÀnt "Edit events" istÀllet för ett automation clip. LÄter nÀstan som det, sök pÄ forumet efter "Automation clip" sÄ hittar du sÀkert hur man anvÀnder det. Har svarat utförligt med bilder flera gÄnger om jag inte minns fel :/.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker inte att du ska anvÀnda en compressor för ÀndamÄlet, testa att köra en "Fruity fast LP" istÀllet.

Hmm, vet inte om du har anvÀnt "Edit events" istÀllet för ett automation clip. LÄter nÀstan som det, sök pÄ forumet efter "Automation clip" sÄ hittar du sÀkert hur man anvÀnder det. Har svarat utförligt med bilder flera gÄnger om jag inte minns fel :/.

Ja det Ă€r precis sĂ„ som du sĂ€ger! 😎 Tack sĂ„ mycket för din hjĂ€lp!! 😄😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...