Irrbloss Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Jag sitter på en HP pavillion dv6116ea, dual core 1,6. 1 gig minne samt 100gig disc. OS Windows Media Center. Jag behöver lite råd om hur man bäst ordnar inspelning med sonar, på burken. Jag måste köra externt ljudkort (för gitarr och sång). De jag sett är firewire anslutna, kan ljudkort anslutas via usb? Har hört att det bästa är att dela upp inspelning på två separata discar. En som läser och en som skriver (typ). De externa 250 gigare som finns för runt 1000, duger de? Även dessa brukar vara firewire anslutna. Kan de anslutas via usb och vara tillräckligt snabba? Problemet är nämligen att jag bara har en firewireport. Kanske finns det nån annan väg runt detta. Har läst en del på forumet om att "ghosta" en partition till på discen, men kvarstår inte problemet med långsamt läs/skriv ändå? Sista problemet är att jag sitter med Media Center som OS. Verkar som många har problem med det ihop med ljudkort/ljudprogram. Korten hittas inte etc. De vägar runt detta som jag kommer på är att antingen installera xo pro på en partition på discen och starta där, eller köra xp pro från den externa discen. Funkar det? Jag behöver spela in gitarr och sång, för hemmabruk, alltså inga jättekrav mer än att det ska funka smidigt. Inge 1 sek latency typ. Tips för hur man smidigast löser detta. Hur hade ni gjort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Ditt största problem är nog Media Edition. Det brukar sällan vara ett problem att köra FW-ljudkort och en eller två FW-hårddiskar på samma bus (så länge du inte råkar ha "fel" FW-kretsar eller andra olämpliga komponenter i burken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Det finns många ljudkort som kan anslutas via USB. Jag kör med Line 6 Toneport via USB. Det är konstruerat för sång och gitarr. Och de flesta externa hårddiskar jag vet ansluts via USB. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Och de flesta externa hårddiskar jag vet ansluts via USB. glöm inte bort FW aswell!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.