Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag är på jakt efter en samplingsbaserad trummaskin/sampler. Har kollat runt lite på nätet och AKAI-prylarna verkar vara hyfsade. Gillar padsen stenhårt. Finns det någon här som har lust att guida mig på rätt spår när det gäller trummaskiner?

Eller kanske har en länk till någon recensions-sida?

Tack på förhand!

Mvh

Hagelberg

Annons
Postat

Jag har tidigare skrivit en liten resumé om MPC2000XL'en som jag hade och vad som kanske vara användbart för dig om du vill ha lite mer kött på benen

Postat

tack som fasen! Perfekt precis vad jag letade efter... jag sökte efter något sådant ämne innan jag skrev detta, men måste ha missat den på något sätt...

är nog lite sugen på den där pads-prylen som man kopplar via USB till datorn. Är nöjd med Battery och Cubase, vill mest ha möjligt att "banka" in beatsen så man får den rätta känslan.. 😆

återigen tack!

Postat (redigerat)

Kom gärna tillbax och lägg upp en liten recension om MPD-16 om du skaffar den, och hur det funkar ihop med t.e.x battery.

jag kör oxå battery men mest för att det är så smidigt att slänga upp en del samplingar och börja lira direkt utan att behöva skapa massa kit's först..

Edit: tillegg i täxten + ändring av namn på kontrollenhet...

Redigerat av demoniqus
Postat

Jag har ett par Roland SPD-6.

en "platta"med 6 trumpads... perfekt! kan styra allt med den...

Kostade 2000, så om du bara ska ha en "midi-kontroller" är nog en MPC lite mycket, och en ny akai-styr vad den nu hette *tappa minnet* kostar nog en del den med.

Tips iallafall! är skitnöjd!

finns med fler pads med.

I min kan jag dessutom koppla in pedal och hihat, så det blir totalt 8 pads om jag vill =)

//Patrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.