Hagelberg Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Hej, Jag är på jakt efter en samplingsbaserad trummaskin/sampler. Har kollat runt lite på nätet och AKAI-prylarna verkar vara hyfsade. Gillar padsen stenhårt. Finns det någon här som har lust att guida mig på rätt spår när det gäller trummaskiner? Eller kanske har en länk till någon recensions-sida? Tack på förhand! Mvh Hagelberg
Lundin Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Jag har tidigare skrivit en liten resumé om MPC2000XL'en som jag hade och vad som kanske vara användbart för dig om du vill ha lite mer kött på benen
Hagelberg Postat 13 augusti 2004 Trådstartare Postat 13 augusti 2004 tack som fasen! Perfekt precis vad jag letade efter... jag sökte efter något sådant ämne innan jag skrev detta, men måste ha missat den på något sätt... är nog lite sugen på den där pads-prylen som man kopplar via USB till datorn. Är nöjd med Battery och Cubase, vill mest ha möjligt att "banka" in beatsen så man får den rätta känslan.. 😆 återigen tack!
Lundin Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 (redigerat) Kom gärna tillbax och lägg upp en liten recension om MPD-16 om du skaffar den, och hur det funkar ihop med t.e.x battery. jag kör oxå battery men mest för att det är så smidigt att slänga upp en del samplingar och börja lira direkt utan att behöva skapa massa kit's först.. Edit: tillegg i täxten + ändring av namn på kontrollenhet... Redigerat 13 augusti 2004 av demoniqus
Patbos Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Jag har ett par Roland SPD-6. en "platta"med 6 trumpads... perfekt! kan styra allt med den... Kostade 2000, så om du bara ska ha en "midi-kontroller" är nog en MPC lite mycket, och en ny akai-styr vad den nu hette *tappa minnet* kostar nog en del den med. Tips iallafall! är skitnöjd! finns med fler pads med. I min kan jag dessutom koppla in pedal och hihat, så det blir totalt 8 pads om jag vill =) //Patrik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.