Barathrum (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 (redigerat) Hej på er! Jag och en polare har snackat om vad det egentligen kallas när gitarrister (oftast i solon) gör väldigt snabba "upp- och nedskalningar" under kort tid, någon sekund. Vi har dock inte kommit fram till vad det heter, eller om det ens har ett speciellt namn. Exempel på vad jag menar: Arthemesia - Ancestor of Magick, gitarrsolot (3:00-3:37) mellan mellan 3:18-3:20, 3:21-3:24 och 3:34-3:37. , i det lilla breaket på 1:41-1:43. Tack för eventuella svar! 😳 Redigerat 4 januari 2007 av Barathrum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Arpeggios! http://video.google.com/videosearch?q=arpeggios++ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barathrum (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Coolt, tack för det väldigt snabba svaret! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 sweeping Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Arpeggio är när man spelar på ackordets toner, har inget med hastighet eller så att göra.. där emot är sweeping nog den korrekta termen för de typiska hpowermetal-gitarr-spelet.. sen att man spelar över ackordets toner eller dylikt är en annan femma.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 För arpeggios ska du spana in "Arpeggios from Hell" med Yngwe Malmsteen" 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barathrum (oregistrerad) Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Tack för svaren, har hittat massa videor att dreggla över. 😉 Nu vet jag vad jag kommer ägna mig åt de närmsta tio åren eller så! 😠 var ju fin, men antar att jag är lite efter med att upptäcka det. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.