Herr Q Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 * LÅTNAMN: Riddle of the Wasabi * ARTIST/GRUPP: Keen Miss * GENRE: Progressiv rock med fusion inslag * KOMPOSITÖR: Keen Miss * PRODUCENT: Jag * EV. MEDVERKANDE: Keen Miss (bandet jag spelar i) * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.11mb * STATUS: Färdig demo Hej alla glada... nu har bandet fått tummen ur ändan och lyckats åstadkomma detta udda verk... håll till godo 😳 Ge gärna förslag på vad som skulle kunna förbättra mixen... jag kommer förmodligen inte ändra på nogonting nu ... men det kan vara bra att ha till hands vid andra tillfällen... // Björn Riddle_of_the_Wasabi_sample.mp3
Wernborg Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 (redigerat) Helsnöigt. Men ball. Fast lite konstiga nivåer instrumenten emellan. Höga trummor. Låg sax. Läskigt med gitarrerna helt utpanorerade. Introt med basen + gitarren är underbart. Back to the seventies. Vilken kulturkrock detta var. Mer sånt! // Steffo Redigerat 3 januari 2007 av Wernborg
Hellpig Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Gillar låten som helhet, finns en del intressanta vändningar i den. Ljudet är lite ... vad skall jag säga? Lite platt kanske, låter lite som en inspelning gjord i en replokal men det är det kanske också? Trummorna; bastrumman lite för odistinkt/låg, riden (cymbalen alltså) lite för håg i vissa partier. Som sagt - en kul låt att lyssna på men ljudbilden lite för intetsägande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.