Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar bara om Röde NT1-A är värd 2000 eller ska man lägga 3500 för en NT2-a istället? har inte hållt på så mycket med inspelning och så men tänkte köpa en liten mixer och börja spela in lite Gitarr och bas samt sång mest, har hyfsat ljudkort och en bra dator men som sagt vet inte vad jag ska köpa för mick. sist jag spelade lånade vi saker av bilda (www.bilda.nu) och dom hade en Röde NTK själv gillade jag den skarpt. kommer jag bli väldigt besviken om jag skaffar en Röde NT1-A nu då? med tanke på att NTK:an är så mycket bättre?? eller finns det andra bra mickar eller rättare sagt bättre mickar för ca 2000 helst inte mer.

kom gärna med tips.

Annons
Postat
Undrar bara om Röde NT1-A är värd 2000 eller ska man lägga 3500 för en NT2-a istället? har inte hållt på så mycket med inspelning och så men tänkte köpa en liten mixer och börja spela in lite Gitarr och bas samt sång mest, har hyfsat ljudkort och en bra dator men som sagt vet inte vad jag ska köpa för mick. sist jag spelade lånade vi saker av bilda (www.bilda.nu) och dom hade en Röde NTK själv gillade jag den skarpt. kommer jag bli väldigt besviken om jag skaffar en Röde NT1-A nu då? med tanke på att NTK:an är så mycket bättre?? eller finns det andra bra mickar eller rättare sagt bättre mickar för ca 2000 helst inte mer.

kom gärna med tips.

Till att börja med så har du inte fått något direkt "pangpris" på NT2A. Jag har svårt att tänka mig att du skall behöva betala speciellt mycket över 3000. Jam tar 3195 i sn "webprislista" och det finns prutmån på det.

Nu är ju mikrofoner en personlig sak, så jag tycker du skall försöka få prova en mikrofon innan du bestämmer dig. Men Röde NT2A är definitvt en mycket prisvärd mikrofon, jag skulle vilja säga svårslagen, i det prissegmentet. Den höjer sig, i mitt tycket ganska rejält över den stora massan "kinamickar", men den är ju inte heller gjord i Kina. "Det finns bättre mikrofoner, men inte till det priset" eller något i den stilen har jag för mig att tidningen Studio skrev i sin test, och det håller jag med om.

NT2A är också mycket mångsidig och därmed en mycket bra mikrofon att börja med som endamikrofon till det ändamål du säger att du vill ha den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.