Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hejhej!

jag har precis köpt mixerbord och nu måste ja såklart ha en dator också, men jag är helt ny på detta och behöver lite hjälp.. har ingen aning om vad som krävs för att det ska gå bra o spela in o sånt så ja vill gärna ha lite tips på billiga och bra datorer !

o ja ä ingen data nörd så prata gärna så jag förstår =)

Annons
Postat (redigerat)

Om du ska skapa musik på hobbynivå så funkar vilken dator som helst från Pentium 4 (eller motsvarande) och senare. Vill du va lite petig kan du se till att grafikkortet inte är integrerat på moderkortet också. Minne behöver du minst 512 mb, gärna mer.

Köper du dessutom ett musikljudkort så brukar det följa med musikprogram för att spela in mästerverken i också.

Lycka till.

Redigerat av Wernborg
Postat

tack så mkt.

jag pratade med en som jobbar på Nya musik och han pratade också om ljudkort , men det finns tydligen väldigt många olika.. hur ska man veta vilket som man själv borde ha?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.