Filmtoken Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 (redigerat) Egentligen har det alltid varit musik. Men jag fegade ur lagom till det Stora Vägvalet, och började livnära mig på annat istället. Behöll musiken som en passion, tyvärr sällan besvarad ;-) Inte varit i studio på evigheters evigheter, men har börjat leva upp lite i hemmastudion (Intel iMac med Cubase SX, Kawai K4 som till 99% får agera masterkeyboard numera, Korg 03RW, Korg TR-Rack och sedan en månad tillbaka EastWests förträffliga 47GBs softjätte Colossus). Fruktansvärt ont om tålamod för färdigställande av saker, vilket är varför det allra mest jag gör aldrig kommer längre än "nästan färdigt"-statusen. Trots tappra försök har jag aldrig lyckats få upp intresset för det där med att programmera egna ljud, finpilla med eq-nivåer och allt annat som väl egentligen krävs för att få kalla något "färdigt". Mixning för mig är volym och panorering, längre räcker inte min förmåga 😏 Skickade iväg en gammal sunkigt egenrattad mp3a på mastring för skojs skull och blev råpaff över hur mycket som kunde göras av folk med huvudet på skaft. De slet bort filten och zoomade in så nära att alla inspelningsbrister blev pinsamt uppenbara ;-) Men men, man lär sig. När fortfarande halvformulerade drömmar om att "göra något av" det här med musik, men har inte en susning om vad. Kanske kan medlemskap i ett forum såsom detta vara ett steg på den vägen. Just här och nu är jag alldeles för hungrig för att skriva mer (vilken tur ni har!) så jag stiger helt sonika in från farstun med ett par tre länkar till delar av vad garderoben/skrivbordslådorna/hårddisken rymmer. även om det är lite smågammalt vid det här laget. Mer kommer. Whether you like it or not ;-) /Filmtoken Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag --> Denna är den mastrade. Inte illa pinkat att få fram den ljudbilden ur an gammal, påvert rattad mp3a imho. Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 3 januari 2007 av Filmtoken
Fidden Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Hejsan och välkommen hälsar en annan som har svårt att riktigt färdigställa saker.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.