Jump to content
Annons

Mic för inspelning av Akustisk Git

Recommended Posts

acquiesce (oregistrerad)
Postat

Tjena, ja ska köpa ny mic, min plånbok är inte fet så ja ska landa runt tusen lappen... Micken ska främst användas till att spela in Ak Gitarr...Kanske lite sång då å då 🙂

Ja har funderat lite på en ADK SC1...

Några tips, eller nån som har just den micen?

Tack/

Micke

Annons
Postat

😆

Jag tycker det är kul att ha möjlighet att erbjuda provlyssning - så det är svårt att låta bli att hänvisa folk dit. Det ger trots allt mer att lyssna på inspelningarna (om man står ut med mitt kraxande... 😉 ) än att bara höra vad folk säger om micarna...

Jag ska försöka göra ett gäng inspelningar till efter sommaren någon gång, så att det kanske också kommer till några märken som jag inte har haft ännu. För stunden är det ju "bara" ungefär 60 olika modeller jag har roat mig med... 😳

Postat

Miktesterna är skitbra! Jag tycker att du ska försöka testa ganska billiga mikar.

(så att jag har råd att köpa!) Och kanske en lite mer överskådlig hemsida. Kanske med lite riktpriser på vad dom olika mojängerna kostar.

Postat

När det gäller de modeller som jag säljer själv, hittar man priserna på min firmasite, men jag säljer ju inte alla modellerna som jag har testat - utan vissa har jag fått låna på olika håll... Jag ska höra hos övriga generalagenter som jag inte har haft kontakt med ännu, så ska jag säkert kunna låna ihop ett antal fler modeller i olika prislägen. 😳

Priserna ändrar sig ju allt som oftast, så det blir ett farligt uppdaterande stup i kvarten om man skriver in riktpriserna - men jag har funderat på om jag ska göra någon sorteringsmöjlighet på siten. Får väl lära mig lite mer om databaser o dyl... 😉

Postat
Miktesterna är skitbra! Jag tycker att du ska försöka testa ganska billiga mikar.

(så att jag har råd att köpa!) Och kanske en lite mer överskådlig hemsida. Kanske med lite riktpriser på vad dom olika mojängerna kostar.

...fast om man skriver vad mikrofonerna kostar så missar man lite av poängen. Som det är nu är det ju något av ett "Blindtest", iallafall för dem som inte är så insatta i vad de olika modellerna kostar.

Postat

SC1 är enligt tillverkarna själva bäst som komplement till en stormenbrans mick vi inspelning av gitarr. Orkar du vänta lite så kan du få ett om dömme och kanske en ljudfil av mig. Jag väntar nämligen ett par ju sc1:or nu i veckan.

mikee (oregistrerad)
Postat

Beyer Dynamics M201 är en bra dynamisk mick till ackustisk gitarr, lysande på vissa virveltrummor också. Annars så skulle jag rekommendera ADK51's som jag tycker är en riktigt bra allround SM mick.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.