Bagge Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 lägger upp nästa låt i projektet flickan och jag har. då detta är tänkt till demo finns inte all tid i världen att mixa och hålla på, det är lite frekvensbråk och grejer, lite grötigt här och där. men vill ändå höra vad folk säger. Om det hela har någon potential. Måste tillägga, att skippa allt om att "jag skulle vilja ha det lite hårdare" "lite mer åt renodlad döds" eller liknande, då låten är klar så är det inte något som ska ändras på den för att den ska in i något annat fack! ok? hehe 😳 LÅTNAMN: Educated Emotion GRUPP: Antivision GENRE: Metall LÅTLÄNGD: 4:59 KOMPOSITÖR: Gabriel Jensen, Victoria Fundin PRODUCENT: Gabriel Jensen EV. MEDVERKANDE: Gabriel Jensen, Victoria Fundin och Pontus "ludde" Lundin på solo. INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.9 mb STATUS: Färdig demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Enjoy!
ynot Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 (redigerat) Tajt spel. Skulla vilja att sången vara lite mer in the face. Ligger liksom utanför det andra. Skulle nog vara bra med några tagningar till med mera djävla anamma + kompressor eq. Andra stämman som kommer in i slutet är bättre än leadsången ljudmässigt tycker jag.. Hon som sjunger gör en liten glidning uppåt i många avsluts fraser vilket är snyggt ibland men kan bli lite för många.😳 Tycker det är en låt välvärd att jobba mer på. Ynot Redigerat 3 januari 2007 av ynot
Bagge Postat 3 januari 2007 Trådstartare Postat 3 januari 2007 Tajt spel.Skulla vilja att sången vara lite mer in the face. Ligger liksom utanför det andra. Skulle nog vara bra med några tagningar till med mera djävla anamma + kompressor eq. Andra stämman som kommer in i slutet är bättre än leadsången ljudmässigt tycker jag.. Hon som sjunger gör en liten glidning uppåt i många avsluts fraser vilket är snyggt ibland men kan bli lite för många.😏 Tycker det är en låt välvärd att jobba mer på. Ynot jo, håller med dig helt och hållet, sista sången är inspelad en lång tid efter den första. i ett annat rum och lite mer ordentligt, mer dämpat och så (även kallat garderob 😳)! men kan hålla med om att sången inte riktigt kommer fram, håller på med en till låt nu, så jag får springa tillbaka till den här, när den andra är klar och leka lite mer. ville bara få ur mig det hehe, blir så trist att jobba för länge ibland 😱 men tack för bra kritik 🙂
DåligtGehör Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Oj vad mycket gitarr och vad klena trummor! Det känns som att gitarrerna är huvudsaken vilket det kanske är? Jag hade nog önskat höra mer av sången. Potential? Hehe, jag lyssnar nästan aldrig på sådant här även sällan här på demoavdelningen. Låter ganska snällt så man kan tänka sig att det kan passa en hel del... på något sätt tycker jag ni får ihop olika atmosfärer till någon slags enhet även om det inte är för just mig.
Bagge Postat 3 januari 2007 Trådstartare Postat 3 januari 2007 Oj vad mycket gitarr och vad klena trummor! Det känns som att gitarrerna är huvudsaken vilket det kanske är? Jag hade nog önskat höra mer av sången. Potential? Hehe, jag lyssnar nästan aldrig på sådant här även sällan här på demoavdelningen. Låter ganska snällt så man kan tänka sig att det kan passa en hel del... på något sätt tycker jag ni får ihop olika atmosfärer till någon slags enhet även om det inte är för just mig. ja gitarrerna tog ett litet övertag.. var för trött när jag mixade ner det hela. hehe 😱 och trummorna är lite för klena, gillar inte att jobba med programerat, men har varken trummis eller studio till att spela in riktiga, tyvärr.. men sången ska fram mer, det har det konstaterats hehe 🙂
Harmonica mike Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Jorå Bagge. Det låter bra det här också. Men kompguran har en lite för central roll..För mig är sången det viktigaste,och du har ju svinbra sång på dina alster(förstår inte varför den är så låg),det kan du hälsa tösen! Gura solot ligger under komp guran i nivå? Kanske en effekt du vill trycka på..jag jämställer komp guran med ett maskin gevär..Kanske så du tänkt? 🙂 Men den slutsatsen drar jag utan att ha lyssnat på texten. Nåväl bra låt,och just det - nu står det 2 noll till mig i feedning! 😱 Mvh Harmonica mike
Bagge Postat 3 januari 2007 Trådstartare Postat 3 januari 2007 Jorå Bagge.Det låter bra det här också. Men kompguran har en lite för central roll..För mig är sången det viktigaste,och du har ju svinbra sång på dina alster(förstår inte varför den är så låg),det kan du hälsa tösen! Gura solot ligger under komp guran i nivå? Kanske en effekt du vill trycka på..jag jämställer komp guran med ett maskin gevär..Kanske så du tänkt? 😳 Men den slutsatsen drar jag utan att ha lyssnat på texten. Nåväl bra låt,och just det - nu står det 2 noll till mig i feedning! 😱 Mvh Harmonica mike Bra att få kritik här 😲 mina monitorer måste på något vänster fräsa bort gitarren haha, för här är dom inte alltför höga, men får ta och koppla in ett par rejält dåliga stereohögtalare och lyssna mer "hemma". Men ska trycka mer sång och ner med gitarrer.. och fy så dålig jag är på att ge feedback 🙂 ska bättra mig, lovar 😄 upp med sång var det 🙂
Herr Q Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Denna låten var ganska rolig... lite klena trummor som sagts... men det går ju alltid att fixa... Reffrängen är skön som tusan... och gitarr ljudet är helt ok, dock kanske lite mer bett i dem typ lite mer mellan register och kanske lite mindre distortion, om det går att fixa... annars kompetent spelat och riktigt skön låt som kan bli riktigt bra,, skulle dock kanske vilja ha lite mer skrikig sång för att det skulle vara 100% men med dessa förutsättningar så kan man ialla fall komma upp i 95%
Bagge Postat 4 januari 2007 Trådstartare Postat 4 januari 2007 Denna låten var ganska rolig... lite klena trummor som sagts... men det går ju alltid att fixa... Reffrängen är skön som tusan... och gitarr ljudet är helt ok, dock kanske lite mer bett i dem typ lite mer mellan register och kanske lite mindre distortion, om det går att fixa... annars kompetent spelat och riktigt skön låt som kan bli riktigt bra,, skulle dock kanske vilja ha lite mer skrikig sång för att det skulle vara 100% men med dessa förutsättningar så kan man ialla fall komma upp i 95% ja då förstärkaren var på lagning när jag spelade in det här, så är det amplitube LE så det går ganska enkelt att fixa. så det lär bli att mixa om igen haha! 95% var inte illa hehe 😳 tack som tusan 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.