musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Hej! Ska man skaffa Blue Ray istället för dvd-inspelare/spelare eller? Är det det bästa? Det kommer så mycket nytt... och ännu har jag inte hunnit skaffa en dvd-inspelare. Det är mycket annat som tär: bildskärmen, RAM-minne, gitarrpedaler, keyboardflightcase, cello m.m. Kanske lika bra att vänta till Blue Ray. Om man nu kan spela de "vanliga" dvd-skivorna på dem också... :musik
Björn Olsberg Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Kan bara svara vad jag anser personligen. Bluray (och hd-dvd) är fortfarande mycket nytt och det kommer hända en del framöver - inte minst vad gäller pris. Har du inte ganska speciella behov som nyttjar just Bluray, skulle jag ha satsat pengarna på andra behov idag.
Fidden Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Precis, köp inte blu-ray än. Det känns som att framtiden inte ligger i lagring på en optisk skiva, snarare på nätverk. Har en känsla av att blu-ray floppar. Spelaren är dyr, plus att man måste ha en HDTV för att märka någon tydlig skillnad från DVD. Om du har HDTV, mycket pengar över och tycker att DVD-filmer har för låg bildkvalité, kan du ju köpa en blu-rayspelare. Men dom andra sakerna som du har listat verkar mycket viktigare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.