ThomasJ Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 (redigerat) sådär ja. Nu är man tre studio prylar rikare. Först en 19" Plattskärm (Belinea 1905 G1) sedan en Pree-amp (M-Audio boddy) Sist men inte minst en mic (adk a51) ......................... Nästa månad skall det köpas monitorer. Blir troligen ett par M-audio StudioPro4 Sedan återstår bara lite leksaker ifrom av olika MIDIKontrollers samt stativ till mic och klaviaturet. Möjligen en uppgradering till 2GIG i RAM Redigerat 3 januari 2007 av Lådan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2007 Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. vad är pad och high cut? Förövrig köpte jag micken och preeampen av våran egen Grahn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. Vill bara förtydliga 😳 Inte har den Highcut och skönt är väl det för det vore ju inte roligt. Den har Lowcut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Eller highpass! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Eller highpass! Precis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 (redigerat) Just det ja. Skrev det när jag prata i telefon så jag skyller på det. Highpass eller Lowcut är att det tar bort de låga frekvenserna på micken. Det är ena knappen. Pad är den andra knappen som minskar styrkan med 10db, den sägs vara bra när man spelar in trummor som är väldigt starka. Dock har jag aldrig använt den. Edit. Du får själv räkna ut vilken som är vilken 😕 Redigerat 3 januari 2007 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 (redigerat) QUOTE (Zyan @ 3 January 2007, 12:42)Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. vad är pad och high cut? Pad = drar bort ett gäng (-10, -20 t.ex.) decibel från förstärkning. Lite som när du är bakfull och allt känns mer avlägset. High Cut = Ett lågpassfilter. Låga frekvenser passerar, höga klipps av = high cut. Lite som när du är bakfull och allt känns grumligt och mer avlägset... Edit. Don Zuan han före. Redigerat 3 januari 2007 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 QUOTE (Zyan @ 3 January 2007, 12:42)Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. vad är pad och high cut? Pad = drar bort ett gäng (-10, -20 t.ex.) decibel från förstärkning. Lite som när du är bakfull och allt känns mer avlägset. High Cut = Ett lågpassfilter. Låga frekvenser passerar, höga klipps av = high cut. Lite som när du är bakfull och allt känns grumligt och mer avlägset... Edit. Don Zuan han före. Förstår att du vill skoja lite men tänk om Lådan tror på dig då skulle han ju inte våga använda sig av pad funktionen. 😕 Och så var det ju inte highcut det var frågan om utan Lowcut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 QUOTE (Zyan @ 3 January 2007, 12:42)Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. vad är pad och high cut? Pad = drar bort ett gäng (-10, -20 t.ex.) decibel från förstärkning. Lite som när du är bakfull och allt känns mer avlägset. High Cut = Ett lågpassfilter. Låga frekvenser passerar, höga klipps av = high cut. Lite som när du är bakfull och allt känns grumligt och mer avlägset... Edit. Don Zuan han före. Förstår att du vill skoja lite men tänk om Lådan tror på dig då skulle han ju inte våga använda sig av pad funktionen. 😕 Och så var det ju inte highcut det var frågan om utan Lowcut Hoppas han är äventyrlig 🙁, Nej, men Zyan har ju förklarat nu så han hänger förhoppningsvis med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2007 QUOTE (Zyan @ 3 January 2007, 12:42)Vill bara förtydliga, Micken är en ADK - A51s, har pad och high cut. vad är pad och high cut? Pad = drar bort ett gäng (-10, -20 t.ex.) decibel från förstärkning. Lite som när du är bakfull och allt känns mer avlägset. High Cut = Ett lågpassfilter. Låga frekvenser passerar, höga klipps av = high cut. Lite som när du är bakfull och allt känns grumligt och mer avlägset... Edit. Don Zuan han före. Förstår att du vill skoja lite men tänk om Lådan tror på dig då skulle han ju inte våga använda sig av pad funktionen. 😏 Och så var det ju inte highcut det var frågan om utan Lowcut Hoppas han är äventyrlig 😳, Nej, men Zyan har ju förklarat nu så han hänger förhoppningsvis med. om jag fattat det rätt så funkar Lowcut somnågot slags eqlikande grejs?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 (redigerat) Många akustiska instrument (inkluderat röst) har ibland ett osmickrande "bummel" under ca: 80Hz, som dessutom kan orsaka "krockar" i frekvensspektrumet med andra instrument som har sitt naturliga fokus här, t.ex bas. Därför har man tagit fram filter som skär ned (inte av) dessa frekvenser från ca: 75-80Hz, detta är alltså highpass/lowcut-filter och monteras på ställen där akustiska instrument eller "bummel" ofta förekommer, t.ex preamps, mixerbord och stormembransmikrofoner, för att slippa koppla in en potentiellt brusförhöjande EQ. There you have it! 😏 Note: Jag slösar visst inte med mina punkter ser jag.. Redigerat 3 januari 2007 av illvaesen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 3 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2007 Okaj! Då tror jag att jag hajjar. Förövrigt lär det ikke bli m-audios monitorer utan ett par Edirol MA-15D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.