Jump to content
Annons

Fredrik Ståhl - Give me a...

Recommended Posts

papawasarodeo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Give me a...

ARTIST/GRUPP: Fredrik Ståhl

GENRE: skör popmusik

LÅTLÄNGD:3.20

KOMPOSITÖR: Fredrik Ståhl

PRODUCENT: Fredrik Ståhl

EV. MEDVERKANDE: Nope

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,6

STATUS: Relativt klar låt, kanske mer av en skiss, beror på, antingen får den vara naken som den är, med möjligen någon omtagning, eller så gör jag en höna av den.

LÅTLÄNK:

Tänkte att jag skulle sova, men sen känndes det så meningslöst, så jag plinka ner det här istället.

Väldigt varsamt spelat och sjunget för att inte väcka grannarna.. Vackert? Eller fult?

EDIT: Glömde o nämna att jag även är sjuk, så det är "igentäppt näsa" på rösten, liksom, utöver "inte vilja väcka grannarna", bara en varning alltså.

(som vanligt har jag inget med morrissey-fan att göra)

Redigerat av papawasarodeo
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Intressant, men lite för flummigt kanske. Sången skulle bli jämnare med komprimering, men jag tror det tillika skulle hämta fram missljudena i sången för mycket. Man hör att du hela tiden lyssnar om grannarna vaknar, typ.

Postat

bra känsla iaf och det kanske man får nattetid 🙂 gitarren är bra rakt igenom, sången skiftar i intensitet så sjung in igen på dagtid men ta en extra lång sovmorgon först så rösten behåller sin karaktär 😄 overall good

Postat
Intressant, men lite för flummigt kanske. Sången skulle bli jämnare med komprimering, men jag tror det tillika skulle hämta fram missljudena i sången för mycket. Man hör att du hela tiden lyssnar om grannarna vaknar, typ.

Jo och det var just därför jag inte komprimerade så hårt.

Postat (redigerat)
bra känsla iaf och det kanske man får nattetid 😆  gitarren är bra rakt igenom, sången skiftar i intensitet så sjung in igen på dagtid men ta en extra lång sovmorgon först så rösten behåller sin karaktär 😳 overall good

Ska ta om sången en dag.

Men är sjuk nu :-(

Vet egentligen inte hur jag ens kunde få fram en ton igårnatt.

(det hörs tror jag)

Redigerat av papawasarodeo
AnnSofie (oregistrerad)
Postat

Hejsan,

Skön låt, absolut. Så jobba vidare, så blir den riktigt bra.

😱

AnnSo

Postat

Mysig låt. Kanske inte håller att bygga en skiva på sådana här låtar, men som något som bryter mot det andra är den perfekt.

Tycker du kan ha den sången som ligger på nu, gillar den osäkra och ängsliga känslan i den.

Postat
Mysig låt. Kanske inte håller att bygga en skiva på sådana här låtar, men som något som bryter mot det andra är den perfekt.

Tycker du kan ha den sången som ligger på nu, gillar den osäkra och ängsliga känslan i den.

Nää. Den är ju just tänkt som en "avbytare/avbrytare" bland mer intensiva och "fyllda" låtar.

Sången ska va kvar säger du? hmm. Jag vet inte de ja. Är ju som sagt förkyld och den är inspelad på natten. men jag förstår vad du menar. Slänger inte den iaf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.