Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Du skriver inte varför du frågar. Men om det är så att moderkortet är kört i datorn och du vill ha tag på ett nytt är risken inte obefintlig att det bara är ett originalkort som passar.

Erfarenhetsmässigt så brukar nämnda tillverkare ha en hel del egna lösningar i sina konstruktioner så sannolikheten att ett "normalt" ATX-kort inte passar i chassit måste du räkna med. Har jag fel är det naturligtvis bara bra...

Om datorn följer ATX-standarden borde det finnas ganska många kort som du kan använda som kan ta en Celeronprocessor med 775-sockel. Jag har för mig att det sitter en sådan i den burken.

Om det är så att du bara vill bygga en ny dator i det gamla chassit av någon anledning så skulle jag i stället börja på ny kula och handla in mig på ett bra chassi, till exempel Antec P180.

Postat
saken är den att min celeron processor orkar inte hrla vägen skulle vilja rusta upp den lite!

Kan i det läget inte på rak arm ge dig något bra råd mer än möjligen att kränga datorn och börja bygga något nytt. Att börja bygga om en s k "märkesdator" som HP är en osäker väg att vandra om man inte har ganska hyfsad koll på bitarna. Och eftersom du behöver fråga så kanske det är säkrare att ta en annan väg...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.