Henke Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Provocation of Mr Grahn (Mr Muffin) ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber GENRE: Muffinspop LÅTLÄNGD: 2:06 KOMPOSITÖR: maxmaxmax & Henke PRODUCENT: maxmaxmax & Henke EV. MEDVERKANDE: maxmaxmax & Henke INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 1,93 MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Eller klistra in i webläsaren Your browser does not support the HTML5 audio tag [Edit: Länkarna uppdaterade till senaste mixen] Till Grahn, med anknytning till Muffinstråden.... till nästa låt. kan någon hjälpa oss att spela in motorsågsljud och myggor i tre olika tonhöjder? ------------------------------------------------------------------------------ Hey mister Muffin man can you bake a cake im sure you cant Talking of your muffin skills Comeon bake a muffin mister Grahn Ohh - I read it in The off-topic pages I thought - you were a master of muffin creation Wow! what a man Women must stand in line! But wheres the muffin picture ive been waiting for to pop up all the time? Hey mister.... Show us the proof! Give us splendid king of cakes, doesnt matter what it takes Mister muffin man! Hey mister.... Hey mister... Redigerat 29 augusti 2004 av Henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 oooohh yeeaaah 🙂😳😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Jävla bra låt faktiskt!!! Snackar vi löpande band här nu?!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Amenvafandå, vilka glädjespridare till låtar du/ni gör! 😳 Låter lite mycket "mono" denna gången ba'. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Alltså jag är fortsatt imponerad! Ni har en grym känsla för melodier på ett avspänt sätt. Vad som slår mig är, kan ni slänga ihop såna här små mästerverk om oss slöa själar här på forumet bara sådär med vänsterhanden, vad skulle då hända om ni lade ner några kvällar extra och satsade på en större publik? Jag skulle gärna pröjsa för en full-längdare med sånt här stuff! Kör hårt grabbar, ni har en skön stil, som Baloo säger. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 10 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2004 https://www.studio.se/index.php?showtopic=1723 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 10 augusti 2004 Dela Postat 10 augusti 2004 *boink* Tänkte bara medge att i och med era senaste låtar har Samma Kaliber oxå förtjänat en egen subfolder i min studio mapp på hårddisken... 🙂 där finns nu följande alster: arrak.mp3 dear_professor.mp3 hammagrella.mp3 monster_occupation2.mp3 muffin.mp3 penguins.mp3 rainmaker.mp3 Har jag missat någon?? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 10 augusti 2004 Dela Postat 10 augusti 2004 Har jag missat någon?? 😆 jag har uppenbarligen missat en massa bra musik här... jag får lyssna i morgon (nja, onsdag alltså) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 10 augusti 2004 Dela Postat 10 augusti 2004 (redigerat) Tja, va tusan säger man... Härligt!! 😆 Underbart att höra så här seriös musik om sånt här...! Värst va det har kommit schyssta grejer på det här forumet sen man hängde här senast, borde aldrig gått på behandlingshemmet för att bli av med studioforumspundning... 🙂 EDIT: Är 1 eller 5 bäst? Redigerat 10 augusti 2004 av insolitus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 11 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 11 augusti 2004 (redigerat) Tack allesammans för er respons! Är 1 eller 5 bäst? Fråga dom som har röstat 😆 Men femman var nog iallafall tänkt som högsta betyg från början... hackeman: Nej du verkar inte ha missat någon! 🙂 Redigerat 11 augusti 2004 av Henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 11 augusti 2004 Dela Postat 11 augusti 2004 (redigerat) Jodå jättebra alltså. Vad är en muffinman? Skulle vara roligt att höra ett lite mer orkestrerat sound, lite trummor och sådär. Jag gillar verkligen sångens uttal och frasering. Det låter proffsigt liksom. Redigerat 12 augusti 2004 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 11 augusti 2004 Dela Postat 11 augusti 2004 (redigerat) ..o sen gör man en R&B-cover på det här med en smarrig fet bastrumma... Alltså det var svårt att tro att en låt med en sån titel kunde leverera..men stämsången är bara sååå bra... gillar det här 😄 mr graaahn... med brittisk accent...hahahaha ser framför mig en grönmålad skylt med guldtext: Grahns muffinbakery ..i liverpool då givetvis.. 😳 Redigerat 11 augusti 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 11 augusti 2004 Dela Postat 11 augusti 2004 Jag tycker att det låter Beatles-inspirerat..och mycket bra 😏 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 11 augusti 2004 Dela Postat 11 augusti 2004 en härlig fläkt av sent 60- tidigt 70tal (Kinks var ett av många namn jag kom att tänka på) bra jobbat 😏😉 var får vi se er live ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 11 augusti 2004 Dela Postat 11 augusti 2004 (redigerat) Härligt, härligt! Dags för den där myskvällen snart också så att Grahn får leva upp till sin sång 😆 Redigerat 11 augusti 2004 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 11 augusti 2004 Dela Postat 11 augusti 2004 Haha det här är grymt!! En strålande fusion av muffins och beatles. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 12 augusti 2004 Dela Postat 12 augusti 2004 (redigerat) Hamagrella, om du vill ha en skiva finns det elva numrerade exemplar att få levererade. 20 spänners i ett brev med svarsadress till: Samma Kaliber Alsarp 57792 Hultsfred jajust det, så här ser den ut. ( Hårdpapp tryckta med kopparstick, inget kopierande här inte. ) Insida Omslaget Redigerat 12 augusti 2004 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 12 augusti 2004 Dela Postat 12 augusti 2004 Hamagrella, om du vill ha en skiva finns det elva numrerade exemplar att få levererade. 20 spänners i ett brev med svarsadress till: Samma Kaliber Alsarp 57792 Hultsfred jajust det, så här ser den ut. ( Hårdpapp tryckta med kopparstick, inget kopierande här inte. ) Insida Omslaget Hallådär! Pax för 1 st! Jag skickar pluringen idag! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 12 augusti 2004 Dela Postat 12 augusti 2004 Hamagrella, om du vill ha en skiva finns det elva numrerade exemplar att få levererade. 20 spänners i ett brev med svarsadress till: Det är taget! Jag skickar bums! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Hamagrella, om du vill ha en skiva finns det elva numrerade exemplar att få levererade. 20 spänners i ett brev med svarsadress till: Samma Kaliber Alsarp 57792 Hultsfred jajust det, så här ser den ut. ( Hårdpapp tryckta med kopparstick, inget kopierande här inte. ) Insida Omslaget Hallådär! Pax för 1 st! Jag skickar pluringen idag! 🙂 Nähä... det gjorde jag visst inte alls det. 😆 Upptäckte att kuvertet ligger kvar här hemma, frankerat och adresserat med en tjuga i... Är det för sent?? 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 nädå, nr 4 och 6 är sparade till er grabbers. Men resten är borta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 muffinlåten var skön! Lite risigt brus, men det är ju musiken man lyssnar på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 nädå, nr 4 och 6 är sparade till er grabbers. Men resten är borta Götapetter! Jag har lixom Hacke glömt att skicka! Jag gör det omedelbart, ok!!!!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 29 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 29 augusti 2004 Jag har nu mixat om låten en aning och den senaste och slutgiltiga(?) mixningen av låten hittar ni här: Your browser does not support the HTML5 audio tag (Klistra in adressen i webläsaren eller högerklicka och välj "Spara som...") Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moster67 Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 Faaaannn vad bra..... Fick hört Henkes låtar bara nu - håller med - skitbra. Helt klart Brittiskt - slutet av 60 - början av 70-talet, inte bara Beatles, men Muffinman låter lite "experimental" som som en annan höjdar grupp från den tiden, namley 10cc vad hände med 10cc's s.k. "gizmo" ? Finns den som VST ?? lite trummor skulle inte vara helt fel moster67 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 Nämen jag har ju inte berättat vad jag tycker.. Har lyssnat på alla Samma Kaliber-låtar nu, måste säga att Mr Muffin va klart bäst, riktigt härlig!! Skön Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 Nämen jag har ju inte berättat vad jag tycker..Har lyssnat på alla Samma Kaliber-låtar nu, måste säga att Mr Muffin va klart bäst, riktigt härlig!! Skön Håller med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 Hamagrella, om du vill ha en skiva finns det elva numrerade exemplar att få levererade. 20 spänners i ett brev med svarsadress till: Samma Kaliber Alsarp 57792 Hultsfred jajust det, så här ser den ut. ( Hårdpapp tryckta med kopparstick, inget kopierande här inte. ) Insida Omslaget ...borde inte jag få ett gratis ex? ...eller kan jag skicka en plåt med muffin? Den där skivan vill jag ha. Tummen upp! /Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 Nämen jag har ju inte berättat vad jag tycker..Har lyssnat på alla Samma Kaliber-låtar nu, måste säga att Mr Muffin va klart bäst, riktigt härlig!! Skön 😕 Håller med. haha Måste bara säga att mr muffin har gått åtskilliga gånger i nåra minuter nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 nädå, nr 4 och 6 är sparade till er grabbers. Men resten är borta Kom tjugan fram? Skickade den i slutet på förra veckan typ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.