Pulse. (oregistrerad) Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Tjena! Någon som kör ett fungerande Powercore system? Vad skulle ni rekomendera för ljudkort för att köra med ett TC Powercore PCI i Cubase SX2 under XP. Tänkte skaffa mig ett TC Powercore, och har hört att det tex är lite strul med bland annat M-Audio korten. Behöver ett enklare kort, räcker med 24bit/96khz två analoga ut för de aktiva monitorerna det är allt.
VacUm Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Inget strul här med M-Audio Delta 1010Lt 🙂 Sökte men hittade inget så jag gör en fuling o slänger in frågan här... Hur funkar dedär powercore egentligen? Kan man köra vanliga VST/VSTi och powercore sköter allt dedär helt automagiskt och avbelastar processorn helt och hållet, eller måste man ha speciella powercore-plugins?? Har aldrig fått detta riktigt klart för mig.
Pulse. (oregistrerad) Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 VacUm ,enligt dom jag har talat med så är det endast de pluggar som är Powercore optimerade som endast belastar DSP kortet. Så de vanliga Vsti pluggarna körs som vanligt villket är lite synd tycker jag. Reason, man kanske skulle ta och köpa ett sånt där M-Audio Delta 1010LT som du kör om de funkar bra för att va på den säkra sidan. Men de är bara lite onödigt många ut och in på de kortet. Skulle nöja mig med 2 analoga ut. Men men om de funkar bra så spelar de väll inge roll kan ju kanske komma till användning en vacker dag. 😄 Är det ingen annan som kör med TC Powercore kort i dator på detta forum ?
Reason Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Reason, man kanske skulle ta och köpa ett sånt där M-Audio Delta 1010LT som du kör om de funkar bra för att va på den säkra sidan. Men de är bara lite onödigt många ut och in på de kortet. Skulle nöja mig med 2 analoga ut. Men men om de funkar bra så spelar de väll inge roll kan ju kanske komma till användning en vacker dag. 😄 Det är även för mkt för mig 😄 Jag skull dock kolla in EMU´s nya kort om jag varit på G att köpa idag http://www.emu.com/products/category.asp?c...aincategory=754
Lundin Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 (redigerat) Jag tror att du kan köra M-audio vilket som helst utan problem...bara du inte använder ett firewireinterface på samma port som powercore'n.. Var ner på min favvismusikaffär igår och valde mellan just ett TC powercore och Mackie's UAD-1 ( numera UAD själva..) och just Powercore'n hade dom kopplat ihop med ett Metric Halo 2882 interface... och det blev lite knaster o klicks med 256 samples latency.. och den tycker tydligen inte om att dela port med något annat, jag märkte också att det blev en viss CPU-belastning när man startar någon plugg i powercore'n ( första instansen ).. fast det var i Mac/Logic... jag kör med Win XP/SX 2 hemma så jag kan inte säga om det beror på dator / OS.. tyvärr. Ska du köpa TC powercore'n för dess reverb förstår jag dig... är det rent generellt att du vill ha ett effektkort som inte snor CPU som samtidigt låter svinbra, tycker jag att du ska kolla in UAD-1 innan du bestämmer dig.. UAD-1 övertygade mig när jag kopplat in den i datorn och smashat trummor med 1176:an ett par timmar.. 😄 Redigerat 11 augusti 2004 av demoniqus
Bengan (oregistrerad) Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Grattis till kortet Demonen...det sa du inget om 😄
replicant Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Tillbaks till originalfrågan: Echo's MIA kort borde funka hur bra som helst 😄
Pulse. (oregistrerad) Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 Reason, joo jag har kollat in E-MU's kort de ser lovande ut. Skulle kunna tänka mig att slå till på ett av deras kort om jag visste någon som kör med de och att de fungerar bra. demoniqus, jag är sugen på tc's kort , tänkte gå över till mjukvara nu så de skulle va ett bra altenativ nu när Virus|Powercore , och snart V-station kommer till kortet. +alla andra pluggar tc har att erbjuda. Synd bara att Virus unlimited upgraderingen inte har släppts en. Så de är bara att vänta, och köra med basic så länge. replicant, Echo's Mia Midi har jag även kollat lite på de värkar va ett bra kort, men samma sak gäller där som med Emu's kort. Att någon testat de och att de funkar bra.
Reason Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 De jag kan säga är att med min p4 2.53Ghz 1GB ram så har jag kört delta 1010lt i 1,5 år med ganska så tunga vsti utan några större problem 😳
Pulse. (oregistrerad) Postat 11 augusti 2004 Postat 11 augusti 2004 (redigerat) Reason, De blir nog ett 1010LT kort, som de ser ut nu. Känns tryggare och köra med ett kort som man vet att någon testat. Om de är någon annan här som sitter med ett powercore kort så är jag öppen för fler altenativ? 😳 Redigerat 11 augusti 2004 av Pulse.
real1ty Postat 14 augusti 2004 Postat 14 augusti 2004 jag kan säga såhär... enligt tc electronic så ska det uppstå brus med tc powercore ihop med m-audio korten om audio är involverat i själva projektet... ni kanske inte märker det när ni slänger in en audio kanal men sen när ni gör som jag märker ni det... jag kör med en virus powercore, alla effekter på ljudkortet, och en tc powercore 01 i mitt projekt...hackar ingenting...men sen när min roland jp8000 vill vara med o leka då sprakar det något kopiöst eftersom jag öst på dsp effekter... detta hände alltså när jag körde med m-audio delta audiophile 2496 som klassas som dom mest prisvärda korten. jag bytte då till ett rme hammerfall 9636 som anses vara bäst att köra ihop med tc powercore enligt tc electronics support, javisst...det hackade ingenting när jag körde med det! men nu väntar jag på ett esi juli@ kort...kan uppdatera med ett svar hur det funkade med det kortet!
real1ty Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 jag kan säga såhär... enligt tc electronic så ska det uppstå brus med tc powercore ihop med m-audio korten om audio är involverat i själva projektet... ni kanske inte märker det när ni slänger in en audio kanal men sen när ni gör som jag märker ni det... jag kör med en virus powercore, alla effekter på ljudkortet, och en tc powercore 01 i mitt projekt...hackar ingenting...men sen när min roland jp8000 vill vara med o leka då sprakar det något kopiöst eftersom jag öst på dsp effekter... detta hände alltså när jag körde med m-audio delta audiophile 2496 som klassas som dom mest prisvärda korten. jag bytte då till ett rme hammerfall 9636 som anses vara bäst att köra ihop med tc powercore enligt tc electronics support, javisst...det hackade ingenting när jag körde med det! men nu väntar jag på ett esi juli@ kort...kan uppdatera med ett svar hur det funkade med det kortet! fick mitt esi juli@ kort igår...pluggade in det och fyfan vad bra det funka! bruset jag fick med m-audio är borta...jippie! jag kan starkt rekommendera detta kortet!
Pulse. (oregistrerad) Postat 18 augusti 2004 Postat 18 augusti 2004 Tack för alla goda svar! Har vart till stor hjälp nu när det är dags att köpa ett nytt ljudkort till burken. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.