Jump to content
Annons

Betyg  

2 röster

1. 1. Betyg

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      0

Recommended Posts

Postat

Det här är en låt som vi spelade in för några månader sen i en studio i Solna. Hoppas på att få feedback på vad ni tycker om låten, både i stort och detaljspecifikt.

LÅTNAMN: Bomben

ARTIST/GRUPP: Casus

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3:45

KOMPOSITÖR: Niklas Elmehed

PRODUCENT: Casus

EV. MEDVERKANDE: Katarina Elmehed, Hans Elmehed, Niklas Elmehed, Karl Larsson, Thomas Langeström, Daniel Olausson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,29 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Vi är inte helt överens om panoreringarna tror jag. Hela låten ligger ganska kraftigt i ena kanalen. Så har vi det där "virvelslaget" som är brett som fan, gillar inte riktigt det heller, för resten av låten blir liksom mono i jämförelse.

Överlag, bra spelat, bra sound och fina instrumenteringar. Passligt kryddat med 70-tal tycker jag.

Postat
Vi är inte helt överens om panoreringarna tror jag. Hela låten ligger ganska kraftigt i ena kanalen. Så har vi det där "virvelslaget" som är brett som fan, gillar inte riktigt det heller, för resten av låten blir liksom mono i jämförelse.

Överlag, bra spelat, bra sound och fina instrumenteringar. Passligt kryddat med 70-tal tycker jag.

du får liksom panorera manuellt tsmaimbe, flytta huvudet 20 cm åt vänster så löser det sig ^^.

Skämt och sido, håller med om att ljudbilden känns jobbigt, smått irreterande faktist, men det är en shysst låt. Gillar munspelet. sången kunde varit liite högre.

*EDIT* Spelade upp låten i mono, den blev mer vänlig för öronen nu ^^.

Postat (redigerat)

Tsmalmbe: I lurar låter det mer som väldigt accentuerade gitarrer.. men håller med att det är lite störande perkussivt när det ligger i samma frekvens som virveln.

Låten då: Jag drar paralleller till både Eldkvarn och Wilmer kryss, men mitt tyckande slutar väl ungefär där eftersom jag får någon känsla över nåt annat som skulle behöva / ska ändras..

Förutom att accenterna på gitarrerna inte skulle vara så framträdande då 😄

Redigerat av Lundin
Postat

Tack för värdefulla synpunkter! Jag ska se över låten igen.

Låten då: Jag drar paralleller till både Eldkvarn och Wilmer kryss, men mitt tyckande slutar väl ungefär där eftersom jag får någon känsla över nåt annat som skulle behöva / ska ändras..

Lundin, jag är rädd att jag inte riktigt förstår din känsla över vad som behöver ändras. Kan du vara lite mer specifik är du hygglig?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.