Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om man kikar på monitorer på Tx LuthMan eller Emmusic så står det ej ompriserna avser par eller st.

Mitt sunda förnuft säger att om det står ett pris på 1300:- så lär det handlaom stpris, men vad vet jag. Blir mest förvirrad.

Hur liggerdettill igentligen?

Annons
Postat (redigerat)

Generellt sett tycker jag oftast monitorer i nybörjarklassen brukar vara prissatta parvis (och går ofta bara att köpa i par) medan pro och semi pro oftast avser tyckpris.

EDIT: Men standard, får man väl ändå anse, som Claes säger nedan, är styckpris. På sätt och vis tycker ändå det är bra eftersom fler och fler köper surrounduppsättningar av monitorer... Fast oftast vill man väl ha två 😳

Redigerat av Torwald
Postat

Det är nog så, att om det inte står något annat, så måste man utgå från att det är styckpris.

Själv brukar jag ange pris per par på alla monitorer och styckpris enbart på subar - och man kunde önska att fler gjorde likadant. Det är ju vanligast att man behöver köpa ett par monitorer... 😳

Postat

Vet inte hur det är på andra affärer, men på Thomann brukar det vara "om det är en högtalare på bilden så är det pris/styck som avses, om det är två så är det pris/par"

Postat (redigerat)

Kommer inte ihåg vilken tillverkare, men de hade pris per par för att de levererades i en förpackning som innehöll två högtalare. Har för mig att det var i 4000-5000kr klassen per par.

Medans de som har en separat förpackning per högtalare såldes per styck.

Edit: Ville bara påpeka att det kan variera i samma butik, såg lite ot ut när jag läste det.

Redigerat av Zyan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.