belsebub Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Jag spelar in och mixar i cubase försöker iaf Men vad rekomenderar ni för program att mastra i och vad har det för pris? Det bör inte vara allt för svårt att komma igång med Jag förstår att mastra kräven en massa kunnande och bra utrustning men vill kunna lyfta dynamiken och så själv även om man inte får ut max OBS: jag använder pc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Cubase fungerar utmärkt för ditt ändamål. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Annars är ju wavelab poppis, också steinberg:s mjukvara.. jag har blandannat sonic foundrys Soundforge, vilket jag rekommenderar. tycker det är stabilt o lättjobbat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belsebub Postat 8 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2007 ok tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BozoB Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Cubase med lite extra pluggar duger fint... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 kan väl tilläga t-racks, vilket många uppskattade för ett år sen.. hur det är nu har jag ingen aning om.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Cubase duger som sagt, finns ju t.o.m en färdig mall när du tar new project. Sen e det bara att slänga in en eq, kompressor och limiter på stereospåret! Tjoff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 I fl, använder jag de interna effekterna sen använder jag "Waves Ultra Maximazer". Funkar fint tycker jag =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 brukar använda något av Isotope Ozone 3´s presets, det brukar funka bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Kjaerhaus Classic Master Limiter and Compressor och eq... http://www.kjaerhusaudio.com/classic-series.php Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 UAD Precision. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 UAD Precision. Jag köpte limitern för någon månad sen. Ohh va bra den var 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 (redigerat) Kan Cubase mastra enl. RED BOOK???pq/ISRC koda osv, tror inte det, däremot INTE Soundforge som IDF nämnde-men väl CD-architect...både lättjobbat och har allt som en riktig master behöver!!! edit felskrivning fuckad fakta... Redigerat 10 januari 2007 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belsebub Postat 10 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2007 Många svar blev det och tack för det, ska kolla i musikaffären om jag kan få se på programen i verkligheten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Kan Cubase mastra enl. RED BOOK???pq/ISRC koda osv, tror inte det, däremot Soundforge som IDF nämnde...både lättjobbat och har allt som en riktig master behöver!!! Tänker du inte på cd-architect? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 jo det gjorde jag ju förstås, vad tänkte jag på med soundforge??? Sonic foundry---CD architect skall det vara, excuse me,har ju haft det själv i 4 år och... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.