Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Har precis funnit detta mycket bra forum och gör nu ett första trevande försök att få till ett inlägg...

Jag finns utanför Örebro och sitter med Cubase SE (har även Cubase 4, men gillar det inte riktigt p.g.a det indragna stödet för DirectX pluggar) och jobbar i Reason, Atmosphere mm samt med diverse stränginstrument (gitarrer, bas, mandoliner o.dyl). Jag har även nyligen införskaffat ett Yamahakeyboard (PSR 1500) och försöker ur det plocka fram det bästa av japansk styleprogrammering.

Jag har länge haft en önskan om att hitta en själsfrände att samarbeta med, någon som kan komplettera med lite hantverksskicklighet i t.ex piano/gitarr, sång, arrangemang eller liknande. Jag skulle också välkomna någon med kunskap och känsla för det ljudtekniska eller med ett gott affärssinne och en vilja att synas och höras. Sälv är jag en omogen man över 40 som trivs med människor i alla åldrar.

Hur låter det jag gör? Jag gör sånger på svenska och det kan t.ex låta så här: (inlagt i flash)

Ingen Älskar En Looser

Det kan också låta låta så här: (länk till sida med mp3)

Rapport från ett ufo, Värld Av Metall eller På Samma Planet.

Det har hänt en hel del både tekniskt och kunskapsmässigt i studion sedan dessa sånger spelades in, men de fanns uppe på en server och får duga som exempel. Jag har periodvis arrat upp sångerna helt akustiskt och periodvis med bara syntar. Just nu är jag mest inne på att lägga en mycket dansant (disco/tekno) pumpande botten med hjälp av keyboardet och på det text och några få luftiga men karaktäristiska akustiska instrument. Något exempel på detta sound har jag dock ännu inte lagt upp...

Jag skulle verkligen uppskatta en kumpan att bolla med och om du känner att du har kunnandet och lusten och är beredd på en hyfsat seriös satsning vore det jättekul om du hörde av dig! Det är ju inte direkt nödvändigt med geografisk närhet i dessa dagar, men visst vore det enklast om du fanns inte alltför långt från Örebro.

Tack till alla medverkande för ett bra forum och på återssende och återhörande!

Mvh Knalle

Redigerat av Knalle
Annons
Postat (redigerat)

Tjo knalle!

Jag håller på med en platta som kommer innehålla pop/dance låtar enbart.

Jag ska inte sjunga själv utan det ska en studiotjej som vi har göra och låtarna ska skickas och släppas i Japan.

Jag är i omedelbart behov av texter på ENGELSKA då.

Däremot gör jag 12 dansbandslåtar som jag inte har bra texter till än... dessa ska jag försöka få in till nåt band som söker kanske ett helt album eller så.

Jag har köpt legenden Torngy Söderbergs (diggelo diggeley, 4bugg o en coca cola + 800 cdspår till) studio, och kommer flytta in där i nästa vecka.. han kommer fortfarande sitta kvar i huset, men han kommer byta rum, så jag behöver komma igång snabbt som attan med produktioner.

Det kommer vara jag (Marcus Persson) , Walter Bäcklin och Torgny Söderberg under samma tak! ska bli så jävla roligt 😉

Nåja... här kommer några smakprov på ett par låtar:

På pop/dance låten har jag gjort en synthslinga som sångspår. så vill jag nog ha versen iallafall.

Jag har ett par 100 låtar på lager till om du är intresserad 😉

Alla låtar är inte färdigmixade osv osv . men det märker du ng 😉

Mvh

/Perrra

msn o mail: perrra@linux.se

Redigerat av trancer
Postat

Hej igen Trancer

Det låter intressant, jag mailar dig så kan vi väl diskutera vidare...

Även ni andra - som inte släpper skivor i Japan mm - kan väl också ge ett livstecken ifrån er om intresse finns!

Vi höres

Knalle

Postat
Hej igen Trancer

Det låter intressant, jag mailar dig så kan vi väl diskutera vidare...

Även ni andra - som inte släpper skivor i Japan mm - kan väl också ge ett livstecken ifrån er om intresse finns!

Vi höres

Knalle

hehe.. det är säjlvklart inte bara Japan . utan just DEN låten jag menade.

Sen är det sjukt bra värde med dance/pop dängor i japan eftersom dom med lätthet kan komma med på samlingsalbum, och dom säljs i snitt ca 700.000 exemplar / samlingsplatta.... det är ca 34000:-/låt om man får med en... (om det inte är dubbelcd)

Mvh

Marcus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.