drloop (oregistrerad) Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 (redigerat) Man blir lätt blind när man jobbat länge i program. Create Device by Browsing Patches är en riktigt höjdare. Förr fick man browsa ljudbiblioteket med en synth i taget. Nu med Create Device by Browsing Patches kan man browsa hela ljudbiblioteket utan att välja synth först. Och när man lyssnat klart och väljer patch så skapas rätt synt. Jag har inte sett denna förut. Korkat. Så jag tänkte kanske andra missat också detta guldkorn. Högerklick för att finna funktionen i samma funktion där man skapar synthar. Redigerat 1 januari 2007 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 hrmmm Hur menar du exakt? Hur gör du alltså.... Vart klickar du och så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutto Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Bra funktion som jag också missat, tack för den. Synd bara att det inte fungerar med samplingar också, att den inte kan plocka upp .wav och sen t ex fråga i vilken sampler man vill ha den eller på vilken kanal i redrum.. det skulle varit fett. jag ska maila proppellerskallarna och be dom uppdatera! haha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 hrmmm Hur menar du exakt? Hur gör du alltså.... Vart klickar du och så... På samma sätt som du lägger till nya syntar och effekter, på PC är det högermusknapp och sedan ligger funktionen på tredje plats på listan så att säga. Den finns även på andra plats under create menyn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Det fungerar också bra att byta "instrument-maskin" i efterhand. Öppna en patch för t ex NN-19. Klicka på öppna-knappen igen, och uppe till höger i filbrowsern kan du ändra NN-19 patches till All instruments. Nu visas alla instrumentpatchar och ifall du väljer t ex ett Malströmljud kommer din NN-19 automatiskt att ersättas av en Malström och kablar kopplas in på rätt plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serious Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 (redigerat) Ja den funktionen är ovärderlig, jag har nyss börjat använda reason men kan tänka mig hur omstädigt det var förut när den funktionen inte fanns. Redigerat 7 januari 2007 av Serious Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Det fungerar också bra att byta "instrument-maskin" i efterhand. Öppna en patch för t ex NN-19. Klicka på öppna-knappen igen, och uppe till höger i filbrowsern kan du ändra NN-19 patches till All instruments. Nu visas alla instrumentpatchar och ifall du väljer t ex ett Malströmljud kommer din NN-19 automatiskt att ersättas av en Malström och kablar kopplas in på rätt plats. funkar helt ok om man har patchar liggandes.. jag tror jag har en.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.