Dingbats Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Hade nyss svenskaprov i filmkunskap... vi ska analysera Enemy of the state. Jag har ingen aning om vem som är vem och vad som är vad 😆 Nån som har sett den som vet vilka som är antagonist/drivande karaktär och vad som är huvudkonflikten? Argh kommer högst få G på det här provet. Grymt bra film! Will Smith och Gene Hackman är väl huvudpersonerna. Huvudkonflikten, om jag minns rätt, är att Will Smith råkar få tag i ett objekt (kommer inte ihåg vad det var) som han inte borde ha fått, och blir jagad av staten, som desperat försöker få tag i honom. Han tar hjälp av Gene Hackman för att kunna fly och bevisa sin oskuld. Eller hur det nu var, det var länge sedan jag såg den... Varför googlar du bara inte på den innan provet börjar? 😛 Tack för hjälpen. Jo jag får väl söka lite på den sen när jag kommer hem, imorgon förmiddag ska vi skriva provet... www.imdb.com ! Fan tack för den, det hade jag glömt! 😛
ChromaWoods Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Hade nyss svenskaprov i filmkunskap... vi ska analysera Enemy of the state. Jag har ingen aning om vem som är vem och vad som är vad 😆 Nån som har sett den som vet vilka som är antagonist/drivande karaktär och vad som är huvudkonflikten? Argh kommer högst få G på det här provet. Grymt bra film! Will Smith och Gene Hackman är väl huvudpersonerna. Huvudkonflikten, om jag minns rätt, är att Will Smith råkar få tag i ett objekt (kommer inte ihåg vad det var) som han inte borde ha fått, och blir jagad av staten, som desperat försöker få tag i honom. Han tar hjälp av Gene Hackman för att kunna fly och bevisa sin oskuld. Eller hur det nu var, det var länge sedan jag såg den... Varför googlar du bara inte på den innan provet börjar? 😛 Tack för hjälpen. Jo jag får väl söka lite på den sen när jag kommer hem, imorgon förmiddag ska vi skriva provet... Internet Movie DataBase "It's not paranoia if they're really after you"
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 "It's not paranoia if they're really after you" Kanske jag som är überdataspelsnörd, men är inte det Broken Sword 3? 😄
Overkill Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 (redigerat) Okej 😄 Fan! Jag glömde att runka innan jag drog![...] Men det är väl bara att gå in på en toa och göra det lite snabbt? Haha. vafan. Kan ju inte göra det i skolan! Haha. De är gay Men han skrev inte ghey 😄😮 Redigerat 31 januari 2007 av Overkill
Overkill Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Hade nyss svenskaprov i filmkunskap... vi ska analysera Enemy of the state. Jag har ingen aning om vem som är vem och vad som är vad 😄 Nån som har sett den som vet vilka som är antagonist/drivande karaktär och vad som är huvudkonflikten? Argh kommer högst få G på det här provet. Grymt bra film! Will Smith och Gene Hackman är väl huvudpersonerna. Huvudkonflikten, om jag minns rätt, är att Will Smith råkar få tag i ett objekt (kommer inte ihåg vad det var) som han inte borde ha fått, och blir jagad av staten, som desperat försöker få tag i honom. Han tar hjälp av Gene Hackman för att kunna fly och bevisa sin oskuld. Eller hur det nu var, det var länge sedan jag såg den... Varför googlar du bara inte på den innan provet börjar? 😄 Tack för hjälpen. Jo jag får väl söka lite på den sen när jag kommer hem, imorgon förmiddag ska vi skriva provet... Internet Movie DataBase "It's not paranoia if they're really after you" Gud vad du är seg! 😮
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Okej 😄 Fan! Jag glömde att runka innan jag drog![...] Men det är väl bara att gå in på en toa och göra det lite snabbt? Haha. vafan. Kan ju inte göra det i skolan! Haha. De är gay Men han skrev inte ghey 😄😮 Ghey, gay, gey, gej, same shit, different name. 😄
Overkill Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Lynxo, hur låter din signatur? Som basintrot i Dream Theaters låt Scarred 😄
Dingbats Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Lynxo, hur låter din signatur? Som basintrot i Dream Theaters låt Scarred 😄 Är det en bastab?
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Lynxo, hur låter din signatur? Som basintrot i Dream Theaters låt Scarred 😄 Är det en bastab? Yes, det är ett halvjazzigt, lugnt, groove-orienterad inledning på en asgrym låt. 😮
Dingbats Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Neil Young är ju bra ju! Jag har beställt en skiva med honom, hoppas den kommer idag. Har du fått några presenter än förresten Overkill? 😄
ChromaWoods Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Hade nyss svenskaprov i filmkunskap... vi ska analysera Enemy of the state. Jag har ingen aning om vem som är vem och vad som är vad 😄 Nån som har sett den som vet vilka som är antagonist/drivande karaktär och vad som är huvudkonflikten? Argh kommer högst få G på det här provet. Grymt bra film! Will Smith och Gene Hackman är väl huvudpersonerna. Huvudkonflikten, om jag minns rätt, är att Will Smith råkar få tag i ett objekt (kommer inte ihåg vad det var) som han inte borde ha fått, och blir jagad av staten, som desperat försöker få tag i honom. Han tar hjälp av Gene Hackman för att kunna fly och bevisa sin oskuld. Eller hur det nu var, det var länge sedan jag såg den... Varför googlar du bara inte på den innan provet börjar? 😄 Tack för hjälpen. Jo jag får väl söka lite på den sen när jag kommer hem, imorgon förmiddag ska vi skriva provet... Internet Movie DataBase "It's not paranoia if they're really after you" Gud vad du är seg! 😮 Meh, mitt inlägg innehåller en direkt länk till den utökade Plot Summaryn för den efterfrågade filmen ju. 😄
Overkill Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Har fått två musik-dvd:er än så längre, How The West Was Won - Led Zeppelin och en musik-dvd från Sweden Rock 😄
Dingbats Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Coolt, säg till när du får mer musikgrejer som skivor och sånt!
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Jag vill också beställa saker, men jag är fattig just nu... 😄
Overkill Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Jag tror jag måste ringa TTELA också, de ringde inte förra veckan 😮 Sen är jag sååååå sugen på att beställa massa skivor. Jag behöver dte jobbet för jag vill ju köpa andra grejer också! 😄😄
Dingbats Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Jag vill också beställa saker, men jag är fattig just nu... 😮 Beställ dem till en annan adress och kolla deras brevlåda om den kommer! 😄
Overkill Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 Jag vill också beställa saker, men jag är fattig just nu... 😄 Beställ dem till en annan adress och kolla deras brevlåda om den kommer! 😄 Smart! 😮
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 (redigerat) Jag vill också beställa saker, men jag är fattig just nu... 😄 Beställ dem till en annan adress och kolla deras brevlåda om den kommer! 😄 Jag står vid dörren och väntar på brevbäraren, och när han kommer, så låtsas jag att jag bor där. 😮 EDIT: fast det var ju typ det du sade...förlåt om jag upprepar dig... Redigerat 31 januari 2007 av Lynxo
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 En historia som innehåller en strid ström av otryckbara ord som börjar på k – både med tre och sex bokstäver. Jag gillar Aftonbladets sätt att uttrycka sig! 😄
Micke H Postat 31 januari 2007 Postat 31 januari 2007 😄 Kommer du inte på några ord på som börjar på k och som innehåller antingen tre eller sex bokstäver? 😮
Recommended Posts