Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2007 del 1


Wernborg

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

ett ägg

flera ägg

de äggen

ägg

en lök

flera lökar

de lökarna

lök (egentligen lökar i ålderdomligt skriftspråk)

bestämd form plural = lökarna

Såg nu att du använde mellanvarianten lite, som icke är bestämd form men inte obestämd form heller.

Lite lök är ok att säga/skriva.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 10,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    1804

  • Pazo

    1504

  • Micke H

    1423

  • Neosus

    983

Postat mest i detta ämne

Fan va kul det var alltså!

Bartender är rätt schööön alltså! 😄 Skitkul! 😄

Synd bara att de var så lite snygga brudar där ikväll. men aja. Kul vare!

Blev klara runt ett. men satt kvar å tog en öl nu till klockan 3.

Fick 100 spänn för de 8 timmarna 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

undras var i helvete mina akg-lurar tagit vägen ?????

Sorry, det var jag som tog dem. Du får tillbaks dem imorron, jag lovar.

schysst. blir trist i tjattlurarna

😄

Gör det nåt om det är lite kaviar i vänstra luren? 😉

Gör ingenting alls, hittade lite ägg under tangentbordet och lite lök under midikeyboardet (hur fan ordnar man bestämd form av det ordet? 😄 )

😄

Å vad gott 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Med flit skickade jag ett sms te sebbe klockan sisådär 00.15. bara för att väcka honom!

Skickade ett sms te en tjejkompis nyss också med samma ändamål! 😄

Är det bara jag som är smart nog att stänga av mobilen när jag går och lägger mig? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ett ägg

flera ägg

de äggen

ägg

en lök

flera lökar

de lökarna

lök (egentligen lökar i ålderdomligt skriftspråk)

bestämd form plural = lökarna

Såg nu att du använde mellanvarianten lite, som icke är bestämd form men inte obestämd form heller.

Lite lök är ok att säga/skriva.

tänkte mest på "midikeyboard" i bestämd form 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ett ägg

flera ägg

de äggen

ägg

en lök

flera lökar

de lökarna

lök (egentligen lökar i ålderdomligt skriftspråk)

bestämd form plural = lökarna

Såg nu att du använde mellanvarianten lite, som icke är bestämd form men inte obestämd form heller.

Lite lök är ok att säga/skriva.

tänkte mest på "midikeyboard" i bestämd form 😄

Jag blir aldrig klok på om musik är den mest ironiska människan jag nånsin sett, eller den mest korkade... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på om musik är den mest ironiska människan jag nånsin sett, eller den mest korkade... 😄

Detta var väl ett lysande exempel på det förstnämnda 🙂

Blev lite irriterad när jag läste det, eftersom jag själv hade tänkt svara "löken". 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på om musik är den mest ironiska människan jag nånsin sett, eller den mest korkade... 😄

Detta var väl ett lysande exempel på det förstnämnda 🙂

Blev lite irriterad när jag läste det, eftersom jag själv hade tänkt svara "löken". 😄

Jo, jag håller väl med om att det i det här fallet troligtvis är det förstnämda. Men vid andra tillfällen blir jag mindre säker...

Jaja, skön är han i alla fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på om musik är den mest ironiska människan jag nånsin sett, eller den mest korkade... 😄

Detta var väl ett lysande exempel på det förstnämnda 🙂

Blev lite irriterad när jag läste det, eftersom jag själv hade tänkt svara "löken". 🙂

Jo, jag håller väl med om att det i det här fallet troligtvis är det förstnämda. Men vid andra tillfällen blir jag mindre säker...

Jaja, skön är han i alla fall. 🙂

Mjo, musik är ett mysterium för mig också 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på om musik är den mest ironiska människan jag nånsin sett, eller den mest korkade... 😄

Detta var väl ett lysande exempel på det förstnämnda 🙂

Blev lite irriterad när jag läste det, eftersom jag själv hade tänkt svara "löken". 🙂

Jo, jag håller väl med om att det i det här fallet troligtvis är det förstnämda. Men vid andra tillfällen blir jag mindre säker...

Jaja, skön är han i alla fall. 🙂

Mjo, musik är ett mysterium för mig också 🙂

😎😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på mig idag klockan ett (på ett icke-sexuellt vis...) för då har jag tenta... 😄

vadåförnån?

Actionscript... 😄

Jag är designer, inte programmerare, därför är det assvårt för mig! 🙂

Är det något nytt? När jag läste var det typ vb-script och javascript som gällde. Gaah, tur att man inte är i en lika föränderlig branch längre 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på mig idag klockan ett (på ett icke-sexuellt vis...) för då har jag tenta... 😄

vadåförnån?

Actionscript... 😄

Jag är designer, inte programmerare, därför är det assvårt för mig! 🙂

Är det något nytt? När jag läste var det typ vb-script och javascript som gällde. Gaah, tur att man inte är i en lika föränderlig branch längre 🙂

Nej, inte direkt. Det är Flashs egna progammeringsspråk, och påminner på många olika sätt om Javascript. VB-script vet jag inte, för det har jag aldrig ens provat...Är inte det Netscapes version av Javascript?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på mig idag klockan ett (på ett icke-sexuellt vis...) för då har jag tenta... 😄

vadåförnån?

Actionscript... 😄

Jag är designer, inte programmerare, därför är det assvårt för mig! 🙂

Är det något nytt? När jag läste var det typ vb-script och javascript som gällde. Gaah, tur att man inte är i en lika föränderlig branch längre 🙂

Nej, inte direkt. Det är Flashs egna progammeringsspråk, och påminner på många olika sätt om Javascript. VB-script vet jag inte, för det har jag aldrig ens provat...Är inte det Netscapes version av Javascript?

🙂

Nej verkligen inte! VB är ju Micro$oft. 😎

Det är deras svar på JS typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på mig idag klockan ett (på ett icke-sexuellt vis...) för då har jag tenta... 😄

vadåförnån?

Actionscript... 😄

Jag är designer, inte programmerare, därför är det assvårt för mig! 🙂

Är det något nytt? När jag läste var det typ vb-script och javascript som gällde. Gaah, tur att man inte är i en lika föränderlig branch längre 🙂

Nej, inte direkt. Det är Flashs egna progammeringsspråk, och påminner på många olika sätt om Javascript. VB-script vet jag inte, för det har jag aldrig ens provat...Är inte det Netscapes version av Javascript?

VB-script blev aldrig nån hit, tror det var IE som hade det. (visual basic är väl ett microsoft-språk om jag inte missminner mig, vilket jag mycket väl skulle kunna göra)

Hmm, har för mig att det hette lingo eller nåt när jag körde.. eller det kanske var något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, det var tvärtom! Javascript var Netscape, VB-script Microsofts svar på det! :rolleyes:

Sun utvecklade dock Java.

Yes, och dom snodde en del av namnet, för att göra språket mer "coolt". Dock har Java och Javascript INGENTING med varandra att göra... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, det var tvärtom! Javascript var Netscape, VB-script Microsofts svar på det! :rolleyes:

Sun utvecklade dock Java.

Yes, och dom snodde en del av namnet, för att göra språket mer "coolt". Dock har Java och Javascript INGENTING med varandra att göra... 😏

Oj, är det så? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, det var tvärtom! Javascript var Netscape, VB-script Microsofts svar på det! :rolleyes:

Netscape är Netscape. JS bygger på Java-plattformen som kommer från Sun Microsystems.

Missförstå mig rätt. Jag menar att Javascript fanns med i webbläsaren Netscape från början, dvs utvecklarna bakom Netscape lade in det först i sin webbläsare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, det var tvärtom! Javascript var Netscape, VB-script Microsofts svar på det! :rolleyes:

Sun utvecklade dock Java.

Yes, och dom snodde en del av namnet, för att göra språket mer "coolt". Dock har Java och Javascript INGENTING med varandra att göra... 😏

Oj, är det så? 😳

Yes, i browserkrig och kärlek är allting tillåtet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, det var tvärtom! Javascript var Netscape, VB-script Microsofts svar på det! :rolleyes:

Netscape är Netscape. JS bygger på Java-plattformen som kommer från Sun Microsystems.

Missförstå mig rätt. Jag menar att Javascript fanns med i webbläsaren Netscape från början, dvs utvecklarna bakom Netscape lade in det först i sin webbläsare.

Och nu blev det än mer förvirrat... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...