Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 vadå? Att man snurrar i motsatt riktning med jordrotationen? Och att det på något vis skulle få jorden att gå långsammare?
Fidden Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 (redigerat) Borde det inte göra mer på jordrotationen om alla åkte till ekvatorn och sprang västerut, och aldrig stannade? edit: då skulle man lösa överbefolkningsproblemet om inte annat... Redigerat 8 februari 2007 av Fidden
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 vadå?Att man snurrar i motsatt riktning med jordrotationen? Och att det på något vis skulle få jorden att gå långsammare? om du ställer dig på rotationscentrum och tar rejäl avstamp och snurrar ett par miljarder var per minut, kommer rörelsemängdsmomentet och rörelseenergin i systemet pazo-jorden vara konstant. SNurrar du åt fel håll, kommer avstampen knuffa jorden lite snabbare, och snurrar du med jorden, kommer avstampet bromsa lite. 😄
Dark Of Light Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 😆 Det där fungerar på brudar också! Om jag ställer mig hemma och tar rejäl avstamp och nuppar ett antal brudar (t ex 3-4 olika) per vecka, kommer nuppmängdsmomentet och juckenergin i systemet DoL-jorden vara konstant. Nuppar man åt fel håll (=skaffar fler nuppobjekt), kommer denna handling knuffa hela projektet snabbare mot sitt slut, och nuppar man med systemet (är nöjd med antalet nuppade brudar/vecka), kommer den handlingen att bromsa den utvecklingen... lite. 😳
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 ja, precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Usch va ja börjar bli less på influensan 😳
Dark Of Light Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 ja, precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Usch va ja börjar bli less på influensan 😳 😆 Haft det länge? Jobbigt skit det där... Har haft en enorm tur hittills i vinter, inte en förkylning ens... (ta i trä, nu smäller det väl till imorgon bitti bara för det)
Fidden Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 ja, precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Usch va ja börjar bli less på influensan 😳 för övrigt dog anna nicole smith precis av influensan...
Dark Of Light Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 ja, precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Usch va ja börjar bli less på influensan 😆 för övrigt dog anna nicole smith precis av influensan... 😳🙂 Hoppsan djävlar!!! Var väl aldrig en stor fan men... Hon blev inte gammal...
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 njae, intehaft flunsa länge men nått febertopper never reached before..usch, så varm att synen blev konstig och jag hörde saker jag normalt inte hör så starkt etc...blev orolig och for till akuten. hem med massa piller...inte bra nu, men bättre! anna nicole ja....😕
Pazo Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Fan va mina händer är slitna nu! Men de vare värt! Massa tid av skruvande å slitande men nu är datorn klar rent hårdvarumässigt! Sitter å instalerar massa grejer lite allt eftersom de behövs nu:D
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 ja, precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Usch va ja börjar bli less på influensan 🙁 för övrigt dog anna nicole smith precis av influensan... 😎🙁 Hoppsan djävlar!!! Var väl aldrig en stor fan men... Hon blev inte gammal... Nej.... 39 va? 🙁 Hoppas för allt i världen att hennes lilla dotter inte far alltför illa.. 😄
Fidden Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 ja, precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Usch va ja börjar bli less på influensan 🙁 för övrigt dog anna nicole smith precis av influensan... 😎🙁 Hoppsan djävlar!!! Var väl aldrig en stor fan men... Hon blev inte gammal... Nej.... 39 va? 🙁 Hoppas för allt i världen att hennes lilla dotter inte far alltför illa.. 😄 Jag är orolig över att maken var närvarande både när sonen dog och när anna nicole dog, och för att båda dödsfallen klassas som "mystiska" för tillfället. Jag skulle inte vilja lämna honom ensam med lillflickan just nu!
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Den här dagen kommer att bli helvetisk fram tills arbetsdagens slut. Hoppas jag hinner dra i tid!!!
Pazo Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 KOlla! Gick upp ur sängen extra tidigt bara för att vara mer i tid! 😄
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 KOlla! Gick upp ur sängen extra tidigt bara för att vara mer i tid! 😏 Hahaha..... 😆 Fast vi siktar fortfarande på 15! Jag ska jobba arslet av mig idag. Stick to the plan! Stick to the plan!
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Lynxo kommer inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vafan!!!!
Overkill Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Lynxo kommer inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vafan!!!! 😄 Varför? 😆 Hej förresten! Jag åkte askidor igår! Jag var skitgrym, fast i slutet på sista åket så åkte jag på en rail och fastnade med skidan och landade med knät på is 🙁 Det gjorde ont 😏
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 LYNXO!!! NU BLIRE HORA!! 😆 😄🙁 Jag tror bara han fjantar sig. Ring och övertala honom, jag PM:ar dig hans nummer om du inte redan har det? 😏 Jag måste jobba nu!
ChromaWoods Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Hmmm.. gör som du vill. Eller.... ta med dem. 😏
Recommended Posts