Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Testar att ha denna 15":aren som huvudskärm. Men den vill inte ha min höga upplösning. den vill bara komma upp till 1024*786 🙂 Vill ha högre upplösning. Men grejen är att det skulle bli mkt snyggare i rummet med denna som huvudskärm :unsrue:
Linus Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Testar att ha denna 15":aren som huvudskärm. Men den vill inte ha min höga upplösning. den vill bara komma upp till 1024*786 🙂 *host host* 1024x768 Vilken uppdateringsfrekvens har du då? 60 Hz? 75? 80? Prova att sænka den, så kan du kanske høja mer? 🙂
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Testar att ha denna 15":aren som huvudskärm. Men den vill inte ha min höga upplösning. den vill bara komma upp till 1024*786 🙂 *host host* 1024x768 Vilken uppdateringsfrekvens har du då? 60 Hz? 75? 80? Prova att sænka den, så kan du kanske høja mer? 🙂 den ligger på 60 verkar det som 😄
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Testar att ha denna 15":aren som huvudskärm. Men den vill inte ha min höga upplösning. den vill bara komma upp till 1024*786 🙂 *host host* 1024x768 Vilken uppdateringsfrekvens har du då? 60 Hz? 75? 80? Prova att sænka den, så kan du kanske høja mer? 🙂 den ligger på 60 verkar det som 😄 njaa. De gick inte 🙂
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Vafan ska jag göra med 250gb 😱 Jag som är van vid 28 😱
Dingbats Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Vafan ska jag göra med 250gb Jag som är van vid 28 😉 ÅÅÅH vad glad jag skulle vara om jag hade 250 gig! Jag kör på 40 nu och då får man verkligen vara sparsam med vad man gör med utrymmet. Kommer spela in i 16 bitar för att spara utrymme.
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 hahaha Jag är datatönt idag! 😉 Mitt rum just nu: totalt tre skärmar. och två datorer. varav den ena står på golvet, tangentborde å musen på golvet också och skärmen på nattuksbordet brevi sängen! Tvätten hänger kvar i rummet plus att det ligger lösa kläder lite här å var! massa andra datagrejer överallt... å ja.. disk å allmän skit. 😄
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 hmm undra hur man ska partitionera nu... Ska man ha tre? En för windows+programm. en för musikproduktion. och en för resten? Eller köra gamla standarden. Två partitioner.
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Får blir tvåååå!! Nu ska windows kopiera filer i ett jävla långt tag! Å jag ska repa med bandet! häääjdåååå!
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 😉 men fanken dingbat...när man tar sats för att snurra åt andra hållet så ger man ju jorden en knuff..så det funkar ju inte! nice thought though!
ChromaWoods Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Nu har jag shoppat....... på systemet. 😉 Lynxo, Pazo! Hoppas ni gillar Ouzo, gossar! Brukar man förvara den rumstempererat? Det kan man väl göra? 😉
Dingbats Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Jag håller på och plöjer igenom alla som har varit på xkcd hittills... Den här är bra. Och den här. Och den här och den här, och inte minst klassikern: den här! 😉
Dingbats Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 men fanken dingbat...när man tar sats för att snurra åt andra hållet så ger man ju jorden en knuff..så det funkar ju inte! nice thought though! Är du säker? Men om man inte tar sats då, utan bara börjar snurra långsamt och sen accelerera?
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 men fanken dingbat...när man tar sats för att snurra åt andra hållet så ger man ju jorden en knuff..så det funkar ju inte! nice thought though! Är du säker? Men om man inte tar sats då, utan bara börjar snurra långsamt och sen accelerera? tyvärr är det så....man får inget gratis. Nån fysiker sa "there is no such thing as a free lunch". Tyvärr! 😉
Dingbats Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 men fanken dingbat...när man tar sats för att snurra åt andra hållet så ger man ju jorden en knuff..så det funkar ju inte! nice thought though! Är du säker? Men om man inte tar sats då, utan bara börjar snurra långsamt och sen accelerera? tyvärr är det så....man får inget gratis. Nån fysiker sa "there is no such thing as a free lunch". Tyvärr! 😉 Dammit!
Pazo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Vafan chrooma! 😉 Jag som köpt öl också! 😉 Fyra newcastle. det verkar som om vi kommer komma dyngraka till irl:en! 😉
Dingbats Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Men asså Emulator: Om man tar sats så gör man det ju bara en gång, sen kan man ju hålla på och snurra i tio år, då måste det ju funka? 😉
ChromaWoods Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Vafan chrooma! 😛 Jag som köpt öl också! 😄 Fyra newcastle. det verkar som om vi kommer komma dyngraka till irl:en! 😉 Det räknar jag med. 😎 Jag har förutom Ouzon 5st Staroproamen och två vinare, borde räcka. 😉 Okej vi kanske skippar vinarna då, jag behövde mest fylla ut lite tomma fack i vinstället. 😉
Dingbats Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Jo, men Emulator, jag har kollat lite vad andra säger om det, och det skulle visst funka. Men jorden saktas bara ner så länge man snurrar, sen får den tillbaks det igen. Men ändå!
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Jo, men Emulator, jag har kollat lite vad andra säger om det, och det skulle visst funka. Men jorden saktas bara ner så länge man snurrar, sen får den tillbaks det igen. Men ändå! ok, det kan ju faktiskt vara rätt! Drog lite förhastade slutsatser men; om vi antar att jorden snurrar medsols, och att rörelseenergi skall vara konstant. Om du snurrar motsols måste ju jorden snurra lite fortare.....så det du ska göra är ju att snurra åt samma håll! Då måste jorde sakta in för att behålla totala energin. Ananrs kan man ju tänka att vi refererar till större system. Med hjälp alasrar, fjädrar eller nåt skoj kanske vi kan sno lite energi från nån asteroid eller ngt? 🙂 oerhört skoj och meningslös diskussion 🙂 😄
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Vafan chrooma! 😄 Jag som köpt öl också! 😄 Fyra newcastle. det verkar som om vi kommer komma dyngraka till irl:en! 🙂 Det räknar jag med. 😎 Jag har förutom Ouzon 5st Staroproamen och två vinare, borde räcka. 🙂 Okej vi kanske skippar vinarna då, jag behövde mest fylla ut lite tomma fack i vinstället. 😆 Jag skippar hellre ouzon 😄 Staropramen e aldrig fel! Kolla msn
ChromaWoods Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Jag skippar hellre ouzon 😄 Staropramen e aldrig fel! Kolla msn Har du testat Staropramen Dark? Den är mumsig!
Emulator Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 nej...är det sån som man slipper middagen om man tar tre? 🙂 Jobbat mycket i tyskland, och där fanns ett kul talesätt: "Seven beers is a meal, and then you've had nothing to drink" 😄
Recommended Posts