ChromaWoods Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast Jesus och Neosus är rätt så likt egentligen.. 🙂 Du har väl återuppstått för att frälsa oss helt enkelt! 😄 Kom inte och säg att du reggade dig på en söndag också?? 😮 24 dec! 😮 😮😮 OMG! Det har så många bottnar - det tar aldrig slut!
Micke H Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Ove Åfasa You must avenge my death, Kimba, I mean Simba!
Dark Of Light Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Ove Åfasa You must avenge my death, Kimba, I mean Simba! 🙂
Neosus Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast Jesus och Neosus är rätt så likt egentligen.. 🙂 Du har väl återuppstått för att frälsa oss helt enkelt! 😮 Kom inte och säg att du reggade dig på en söndag också?? 😮 24 dec! 😮 🙁😮 OMG! Det har så många bottnar - det tar aldrig slut! 😮 ...nåja, jag ska ta väl hand på er... eller jag menar om er.. ja alltså. 😄
Pazo Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 HEJ JAG ÄR HÄR NU! ICKE AATT FÖRGLÖMMA MIG! 🙂 Man märker ju att det bara är jag å pico (nu även neosus då men) som är oldschool här! 😄 Pico å jag har haft koll på Neosus ett bra tag! 😮
Pazo Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Ge mig ditt nummer andreas! 😕 Jag kommer ju inte veta hur jag ska ta mig hem till dig på freda 😕
Fidden Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fan nu plockar jag upp tråden igen här..... Ville bara fyra av det när vi ändå är i farten, med anledning av vad vi diskuterade lite tidigare idag: Vi har ju alla saker som vi "triggas" av och som stöter oss. Jag stör mig på hur folk associerar CP med något som är dåligt. "Faan allt e CP!" eller "Min dator e CP" t.ex. Jag ska berätta en sak. Jag har dejtat en tjej med Dystonisk Cerebral Pares. Ett CP! Vet ni vad? Jag hade ingen aning om det förrän hon berättade det. Hade inte kunnat gissa det i min vildaste fantasi. Hon är en fullständigt normal människa, både mognare och intelligentare än mig (okej okej, det är kanske ingen merit att vara mognare än mig, men ni fattar). Hennes enda men idag som vuxen är att hennes ena fot är lite större än den andra, that's it. Likväl; Cerebral Pares. Verkar som folk tror att man måste sitta i rullstol och ha fel på hjärnan om man har CP, vilket är fel. OCH även om det var så, så skulle det inte vara ok att använda ordet som något som är fel eller dåligt. Tycker jag. Tycker inte alla. Jag själv tar illa vid mig när någon använder orden "tattare" eller "zigenare" på ett nedvärderande sätt, eftersom jag själv har sådana rötter en bit bak i historien. Jag menar absolut inget speciellt med detta inlägg än vad som står och ingen ska ta åt sig. Ville bara få ur mig det nu när vi ändå är så ärliga med varann, och vad som får vår empatiska nerv att göra sig hörd. Och..... ville väl även påvisa att jag på intet vis är oempatisk. Och om någonting jag har skrivit har förnärmat någon så är det inte min mening. Ok. Back to business! 😕 Du skrämmer mig... jag har varit tillsammans med "ett CP" jag också. (usch, så det låter) Och precis som i ditt fall märktes det bara på att hennes ena ben var lite klenare än det andra. Hade inte heller någon aning. Dessutom var det väl nästan bara jag som reagerade på tattarakustiktråden, men fick bara skit för att jag var för politiskt korrekt för det... Så jag tänkte bara fråga... bara fråga om.. om du kanske skulle kunna tänka dig att... att... Att gifta dig med mig.
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Man märker ju att det bara är jag å pico (nu även neosus då men) som är oldschool här! 😕 Och vad visar det? Att det fortfarande finns hopp för oss andra! 😕
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Jaha. Nu var alla låtar borta från mitt bibliotek 😕
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Imorgon släpps Bloc Partys nya skiva! CD+DVD för 159:- på CDON.com! Ska man köpa? 😕
Fidden Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Imorgon släpps Bloc Partys nya skiva! CD+DVD för 159:- på CDON.com! Ska man köpa? 😕 Om låtarna är bättre än den där usla singeln som hörts en del... den suger fett jämfört med deras tidigare skiva enligt min ringa mening. Fast å andra sidan är ju smaken som baken, så vad tusan vet jag 😕
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Imorgon släpps Bloc Partys nya skiva! CD+DVD för 159:- på CDON.com! Ska man köpa? 😕 Om låtarna är bättre än den där usla singeln som hörts en del... den suger fett jämfört med deras tidigare skiva enligt min ringa mening. Fast å andra sidan är ju smaken som baken, så vad tusan vet jag 😄 Jag har inte hört någon singel! The Prayer? Bokade den nu i alla fall! Tänk vad cdon tjänar studentkunder på gratis frakt! 😕
Dingbats Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Vi har ju alla saker som vi "triggas" av och som stöter oss. Jag stör mig på hur folk associerar CP med något som är dåligt. "Faan allt e CP!" eller "Min dator e CP" t.ex. Jag ska berätta en sak. Jag har dejtat en tjej med Dystonisk Cerebral Pares. Ett CP! Vet ni vad? Jag hade ingen aning om det förrän hon berättade det. Hade inte kunnat gissa det i min vildaste fantasi. Hon är en fullständigt normal människa, både mognare och intelligentare än mig (okej okej, det är kanske ingen merit att vara mognare än mig, men ni fattar). Hennes enda men idag som vuxen är att hennes ena fot är lite större än den andra, that's it. Likväl; Cerebral Pares. Verkar som folk tror att man måste sitta i rullstol och ha fel på hjärnan om man har CP, vilket är fel. OCH även om det var så, så skulle det inte vara ok att använda ordet som något som är fel eller dåligt. Tycker jag. Tycker inte alla. En sak som triggar mig är när vissa tror att en person som ibland säger att "jag kunde inte logga in på MSN för datorn sepade sig" eller "fan vad cp, kaffebryggaren funkade ju i morse men nu får jag inte igång den" verkligen associerar det till personer med handikappet Cerebral Pares. Samma sak med Damp, "fan också, högtalarn dampade sig igen" är inte nedvärderande mot personer med koncentrationssvårigheter. "Sepig", "dampa sig" osv är helt enkelt ord precis som "konstig" eller "krångla". Ord. Men okej, om man kallar en person "ditt jävla cp" är det ju en helt annan sak förstås, för då är det ju uppenbart att man likställer den personen med en som har handikappet CP och det är ju nedvärderande om man menar det som nåt dåligt.
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen.
Pico Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 (redigerat) Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. **** (Gissa själv vad **** står för) 😕 Redigerat 6 februari 2007 av Pico
Dingbats Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 (redigerat) Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. Varför inte? Ska man sluta använda vissa andra ord också då, som "dum" (betydde ursprungligen "döv", vilket är nedsättande mot hörselskadade)? EDIT: Förresten kan jag inte komma på nån exakt synonym till "sepa sig". "Knasa sig" ger inte direkt samma intryck av att det var mystiskt och irriterande. Kan vi inte låta språket vara så rikt som det är? Redigerat 6 februari 2007 av Dingbats
Pico Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. Varför inte? Ska man sluta använda vissa andra ord också då, som "dum" (betydde ursprungligen "döv", vilket är nedsättande mot hörselskadade)? EDIT: Förresten kan jag inte komma på nån exakt synonym till "sepa sig". "Knasa sig" ger inte direkt samma intryck av att det var mystiskt och irriterande. Kan vi inte låta språket vara så rikt som det är? Så definitionen av "sepa sig" är att mystiskt knasa sig och vara irriterande?
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Varför inte? Ska man sluta använda vissa andra ord också då, som "dum" (betydde ursprungligen "döv", vilket är nedsättande mot hörselskadade)? EDIT: Förresten kan jag inte komma på nån exakt synonym till "sepa sig". "Knasa sig" ger inte direkt samma intryck av att det var mystiskt och irriterande. Kan vi inte låta språket vara så rikt som det är? Så du tycker att man ska få använda ord som CP och låta människor bli ledsna och må dåligt när de hör människor använda det?
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. **** (Gissa själv vad **** står för) 😕 Ghey? 😕
Dingbats Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. Varför inte? Ska man sluta använda vissa andra ord också då, som "dum" (betydde ursprungligen "döv", vilket är nedsättande mot hörselskadade)? EDIT: Förresten kan jag inte komma på nån exakt synonym till "sepa sig". "Knasa sig" ger inte direkt samma intryck av att det var mystiskt och irriterande. Kan vi inte låta språket vara så rikt som det är? Så definitionen av "sepa sig" är att mystiskt knasa sig och vara irriterande? Till exempel. Tycker jag. Nån annan kanske uppfattar ordet lite annorlunda. Men faktum kvarstår att alternativen inte är exakta synonymer.
Pico Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. Varför inte? Ska man sluta använda vissa andra ord också då, som "dum" (betydde ursprungligen "döv", vilket är nedsättande mot hörselskadade)? EDIT: Förresten kan jag inte komma på nån exakt synonym till "sepa sig". "Knasa sig" ger inte direkt samma intryck av att det var mystiskt och irriterande. Kan vi inte låta språket vara så rikt som det är? Så definitionen av "sepa sig" är att mystiskt knasa sig och vara irriterande? Till exempel. Tycker jag. Nån annan kanske uppfattar ordet lite annorlunda. Men faktum kvarstår att alternativen inte är exakta synonymer. Fast synonymer är sällan exakta. 😕
Overkill Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Fast oavsett hur/när/till vem man använder det så ska man inte använda det, eller hur? Bättre då att säga att datorn krånglade/knasade sig eller vadsomhelst. Samma med bög egentligen. Varför inte? Ska man sluta använda vissa andra ord också då, som "dum" (betydde ursprungligen "döv", vilket är nedsättande mot hörselskadade)? EDIT: Förresten kan jag inte komma på nån exakt synonym till "sepa sig". "Knasa sig" ger inte direkt samma intryck av att det var mystiskt och irriterande. Kan vi inte låta språket vara så rikt som det är? Så definitionen av "sepa sig" är att mystiskt knasa sig och vara irriterande? Till exempel. Tycker jag. Nån annan kanske uppfattar ordet lite annorlunda. Men faktum kvarstår att alternativen inte är exakta synonymer. Om man inte kommer in på MSN för att datorn/MSN "sepade sig" så kommer man ju inte in för att datorn/MSN krånglade.
Dingbats Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Om man inte kommer in på MSN för att datorn/MSN "sepade sig" så kommer man ju inte in för att datorn/MSN krånglade. Nu var inte min mening att diskutera just det här, men okej. Visst, det beskriver samma scenario, men medge att om nån säger "jag kom inte in på MSN för datorn krånglade sig" ger ett annat intryck än "jag kom inte in på MSN för datorn sepade sig"? Du kanske inte riktigt kan sätta fingret på skillnaden, och det kan inte jag heller, men den finns där. "Datorn sepade sig" ger mer intrycket att det var helt oförklarligt och bara jobbigt, typ så att man blev arg på datorn; medan "datorn krånglade sig" är mer emotionellt neutralt. Men om du inte upplever att det är nån semantisk skillnad mellan orden, så fine, men låt i alla fall mig som har en skillnad där emellan använda båda uttrycken.
Pico Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Eller så hittar du på ett nytt ord med just din betydelse, utan att det härstammar från CP. 😱
Recommended Posts