Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 10,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

1804

• Pazo

1504

• Micke H

1423

• Neosus

983

Postat mest i detta ämne

Postat

Jag visste väl att det var något skumt med honom. Kommer ni ihåg när jag sa att han var mystisk? Tänkte inte så långt.

Det här är ju som när Gandalf återuppstår från avgrunden vettja.

T.o.m. användarnamnet skvallrar om hans ursprung. Neo betyder väl ny och sus betyder:

In composition with adjectives Sub often means slightly

Med andra ord, namnet Neosus betyder på ett ungefär "Knappast ny"

Fyndigt, min vän..... fyndigt. 😛

Postat
...med andra ord, namnet Neosus betyder på ett ungefär "Knappast ny"

Fyndigt, min vän..... fyndigt. 🥰

Tänkte faktiskt inte så långt om jag ska va ärlig 🙂🥰

..oj nu råkade jag redigera citatet. 😛

Postat (redigerat)
...med andra ord, namnet Neosus betyder på ett ungefär "Knappast ny"

Fyndigt, min vän..... fyndigt. 🥰

Tänkte faktiskt inte så långt om jag ska va ärlig 😛🙂

Äh, du kunde väl åtminstone ha spelat med! 🥰

Det var väl ödet, helt enkelt. 🥰

Nej... precis. Nu får vi inte citera varann hur som helst längre heller. Tyglarna stramas åt. Klimatet blir kallt. Det börjar likna Orwells "Djurfarmen"! 🥰

Redigerat av ChromaWoods
Postat (redigerat)
Det börjar likna Orwells "Djurfarmen"!

Om man spinner vidare........ vi har ju redan sett hur reglementet utökas. En vacker dag blir någon oprovocerat dräpt på forumet, varpå en ny lag tas i bruk:

#17: En forummedlem får icke dräpa en annan forummedlem.

Senare dräps någon annan, den här gången för att offret smädat mac-användarna. Lagen skrivs hastigt om:

#17: En forummedlem får icke dräpa en annan forummedlem... förutom när allvarlig provokation föranleder.

...och förövaren går fri! :rolleyes:

Det går kalla ilar längs ryggraden då jag tänker på det. För att stävja pajkasteriet i diverse Basshunter-flame-trådar, uppkommer följande lag:

#18: Alla forummedlemmar är lika.

Så en dag gör en del av hemmapularna uppror mot elitismen på forumet. De går till enad attack och belägrar avdelningen "Om sajten" med upproriska inlägg (om det vore IRL skulle de hytta med hackor och grepar) och kräver rättvisa. De hänvisar givetvis till lag #18.

Pöbeln av hemmapulare blir plötsligt mystiskt avregistrerade samma dag, samma klockslag. Ingen hör någonsin av dem mer. Ett tillägg till den senaste lagen uppförs:

#18: Alla forummedlemmar är lika. Dock är vissa medlemmar mer lika än andra.

...sen kan man ju bara gissa att makthavarna rent fysiskt förvandlas till svin och börjar kohandla med konkurrerande forum, om man nu ska dra parallellen till Djurfarmen hela vägen. 🙂

EDIT: gninvatsleF

Redigerat av ChromaWoods
Postat (redigerat)
Vart skrev Knappast ny sitt enda on topic-inlägg? :rolleyes:

Han skrev nåt om en gitarr tror jag. Sök på alla inlägg som är skrivna av honom.

EDIT: Got it!

Redigerat av ChromaWoods
Postat
Vart skrev Knappast ny sitt enda on topic-inlägg? 🙂

Han skrev nåt om en gitarr tror jag. Sök på alla inlägg som är skrivna av honom.

Ja, dra igång det juridiska först innan du drar igång något annat...

Låter ovanligt seriöst för att vara honom... 😲:rolleyes:

Postat (redigerat)
Seriöst nu.. blir det inte lite borderline-mobbing det där?

Upprepar mig från gårdagen... 🙂

Om vi "mockar" regeln så mockar vi indirekt personen som indirekt (igen) ligger bakom den, no?

Edit: :rolleyes:

Redigerat av Pico
Postat (redigerat)

Upprepar mig från gårdagen... 😲

Om vi "mockar" regeln så mockar vi indirekt personen som indirekt (igen) ligger bakom den, no?

Jag gissar att du tänker på min Djurfarmen-liknelse. Jag mockar ingen person. Lika lite som jag mockar den stackars kontrollanten i båset när jag svär över SL. Det är inte avsikten. Jag förundras bara över hur forumet formas likt hur civilisationer har uppstått ute i världen. Fler och mer invecklade lagar kommer att uppstå ju större populationen blir, oavsett om nån råkade förnärma någon annan i OT-avdelningen eller inte. Att likna Neosus vid Jesus förnärmar säkert någon också. 🙂

Men på ett emotionellt jag-förstår-ändå-vad-du-menar-plan har du rätt.

Jag avstår fortsättningsvis. 😄

Redigerat av ChromaWoods
Postat

Upprepar mig från gårdagen... 😄

Jag gissar att du tänker på min Djurfarmen-liknelse. Jag mockar ingen person. Lika lite som jag mockar den stackars kontrollanten i båset när jag svär över SL. Det är inte avsikten. Jag förundras bara över hur forumet formas likt hur civilisationer har uppstått ute i världen. Fler och mer invecklade lagar kommer att uppstå ju större populationen blir, oavsett om nån råkade förnärma någon annan i OT-avdelningen eller inte. Att likna Neosus vid Jesus förnärmar säkert någon också. 😲

Jag avstår fortsättningsvis. 😄

Jag riktade mig egentligen inte mot dina nya regler Chroma. 🙂

Jag skall inte föra någon annans talan, men så här tolkade jag ursprungssituationen:

Person A som är dyslektiker sliter med att skriva rätt för att undvika "pinsamma" misstag.

Person A kanske till och med kollar upp ett ord (tex pruta 😄 ) i en ordbok för att undvika den uppenbara eventuella pinsamheten.

Person B ändrar i Person As inlägg så pinsamheten smyger sig in ändå.

(Person B menade absolut inget illa, men det "blidde fel" ändå liksom)

Person A blir irriterad, frustrerad och känner sig illa behandlad.

Person C skapar en regel som "skyddar" Person A.

När det sedan kommer massa poster efteråt om hur "humor" inte är tillåtet längre, att någon är lipsill eller en massa "Oj, nu citerade jag fel 🙂" så blir jag irriterad.

Kanske bara är min tvångsempati som smyger sig in.

Och en sak till; den Jesus jag antar du syftar på är inte ensam med att ha det namnet. Men jag förstår vad du menar och skall försöka minnas att inkludera det i mitt "filter".

Postat

Jaha, så det var därför som han blev så sur...

Jag förstår vad du menar Pico, men tycker ändå inte att att larva sig lite och retas med regeln är så farligt.

Postat
Jaha, så det var därför som han blev så sur...

Jag förstår vad du menar Pico, men tycker ändå inte att att larva sig lite och retas med regeln är så farligt.

Det är dock ingen sanning, endast min tolkning. Jag lämnar sanningen åt personen ifråga. :rolleyes:

Postat
Jag fattar ingenting... 🤪

Är Grahn Jesus? Är Olsberg Gud då eller? 😕

Jag tycks minnas att Grahn har sagt att han är Gud.

Postat
Jag fattar ingenting... 😳

Jag tycks minnas att Grahn har sagt att han är Gud.

Men inte är väl Olsberg djävulen? Eller nej nu blir jag förvirrad... 🤪

Postat
Jag fattar ingenting... 🤪

Är Grahn Olsbergs son? 😳

Intrigerna tätnar... 😱

Postat
Nej fel av mig. Grahn frågade "Vem är Gud?" 🤪

Vilket utesluter att han själv är Gud OCH Jesus. För nog borde Jesus himself veta vem Gud är? 😕

Postat

Upprepar mig från gårdagen... 😄

Edit: 😕

Jag gissar att du tänker på min Djurfarmen-liknelse. Jag mockar ingen person. Lika lite som jag mockar den stackars kontrollanten i båset när jag svär över SL. Det är inte avsikten. Jag förundras bara över hur forumet formas likt hur civilisationer har uppstått ute i världen. Fler och mer invecklade lagar kommer att uppstå ju större populationen blir, oavsett om nån råkade förnärma någon annan i OT-avdelningen eller inte. Att likna Neosus vid Jesus förnärmar säkert någon också. 😳

Jag avstår fortsättningsvis. 😎

Jag riktade mig egentligen inte mot dina nya regler Chroma. 🙂

Jag skall inte föra någon annans talan, men så här tolkade jag ursprungssituationen:

Person A som är dyslektiker sliter med att skriva rätt för att undvika "pinsamma" misstag.

Person A kanske till och med kollar upp ett ord (tex pruta 😱 ) i en ordbok för att undvika den uppenbara eventuella pinsamheten.

Person B ändrar i Person As inlägg så pinsamheten smyger sig in ändå.

(Person B menade absolut inget illa, men det "blidde fel" ändå liksom)

Person A blir irriterad, frustrerad och känner sig illa behandlad.

Person C skapar en regel som "skyddar" Person A.

När det sedan kommer massa poster efteråt om hur "humor" inte är tillåtet längre, att någon är lipsill eller en massa "Oj, nu citerade jag fel 🤪" så blir jag irriterad.

Kanske bara är min tvångsempati som smyger sig in.

Och en sak till; den Jesus jag antar du syftar på är inte ensam med att ha det namnet. Men jag förstår vad du menar och skall försöka minnas att inkludera det i mitt "filter".

Som jag skrev så förstod jag vad du menade. En förklaring var inte nödvändig. Däremot nyttig. Jag visste inte heller att dyslexi fanns med i bilden (om det nu är så, enligt din tolkning). Fast anledningen är mindre viktig för mig, det som är relevant är ATT någon blev sårad och att det utlöste regel numero 16. Men som sagt, det är bra att få djupare insikt i vad som egentligen hände också.

Ja, du menar säkert grönsakshandlarn Jesus som står på hötorget och kränger dadlar. Jag ber om ursäkt. 🙂

Nu skiter vi i den här diskussionen tycker jag, och återgår till de sedvanliga rutinerna:

[rolig bild]

"lol"

[smiley]

"wää wää"

[smiley]

"nu har jag skitit!"

[smiley]

Fan jag inser just att medan jag skrivit detta inlägg har ni lyckats sopa bort allvaret med några fyndigheter, vilket är bra. Kanske borde strunta i att skicka detta och ansluta till det gamla vanliga. Eller...... äh. *klick*

Postat

Chroma, du kanske inte såg vad jag skrev på förra sidan.

Mitt skämt var långsökt och jag mindes inte först... Men du hade dock rätt, det var blasfemi när jag väl mindes. 😕

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.