Vallhagen Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 (redigerat) Tjena! Förra året öppnade någon en sådan här tråd, avseende 2005 års bästa forumsläpp. (Edit: HÄR, Rainydays tråd). Kul idé tycker jag, så jag stjäl den och öppnar denna tråd. *** Forumets demodel innehåller en hel del. En del nästan förvånansvärt bra. Man inser att sveriges osignade scen ofta håller tokhög klass. Själv är jag lite periodare när det gäller demolyssnande, så jag missar säkert mycket. Spontant listar jag två givna favoriter: Signert Magical Machines. Karln lägger nån svårplacerad dimension till smöret som faller mig precis på läppen, och har dessutom en röst som man är dum i huvet om man inte förälskar sig i. Diablo Swing Orchestra Balrog Boogie. Jag köpte albumet. Kanske förra årets bästa släpp alla kategorier. Åtminstone bland de 3... Det finns fler, men det är dessa som främst sticker ut. Åtminstone spontant. Så, vilka är dina forumfavvisar? tjing Bengan Redigerat 1 januari 2007 av Vallhagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Det ska man nog kunna leta upp. Har en given favorit men har bara mp3-filen på datorn. I den står det inte namn osv. Men jag får söka. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Hmm.. Tror att FredAsp ligger bra till med låten bidjan. Annars har ju Lådan slöppt endel bra saker osså. Eller varförinte något roligt samarbete? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 En outsider som slog knock i början på året var Loaded - Voices Sen rasslade det in massor med jättbra låtar. Jag köpte också Diabloskivan. Grymt bra. Håller med om Signerts röstkvaliteter. Sylvain och Bonamicis Genesisprojekt blev bara bättre och bättre för varje släpp. Kolla denna t.ex 14 minuters orgie Och många andra. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Angelflame Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Har inte varit medlem här så värst länge men jag skulle vilja nominera Exils Freedom och SFBs This City Is Not For Me Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Det jag kommer på nu är nog New Modern Angel - December. Släpptes rätt nyss dock, så det är väl lättare att komma ihåg den.. https://www.studio.se/index.php?showtopic=34690&hl= Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Jag är så tråkig att jag håller på Ekestubben http://www.myspace.com/jonasekestubbe Allt är grymt bra!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 (redigerat) Vet inte om man kan bedöma bästa låt, eftersom allt är olika stil. Någa av mina favorit artister här på forumet: Trance: E-mortal, Soundborn Fjortis trance: *Host* Nexustwins *Host* 🙂 Bitpop: Trancer/Perra Dansband: Trancer/Perra Rock: Vet inte, men antagligen Ekestubbe Techno: Martin W & Sonnert House: Martin W & Sonnert Psy trance: Cloudsurfer Vispop: Vet ej Pop: pwayne Redigerat 1 januari 2007 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 td lemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Det måste vara denna! som kom in på årets sista dag! lyssnar om och om igen!! en riktig hit!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Utan tvekan Slomoboy - "A Life In Bliss" och Brave Dialogue - "Bad Habits"! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Elofs låt Bad Habits gillar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Det måste vara denna! som kom in på årets sista dag! lyssnar om och om igen!! en riktig hit!! Håller med dig om att den är riktigt bra! kan inte sluta lyssna! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Den där Johaaaaanna, jårde wan få mi tyckte jag var fin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 (redigerat) Årets bästa forumlåt i mitt tycke är nog betrayal av loopus/colorblind. Andra favoritlåtar under året har varit bland annat... Bad habits med elof Red med rainydays band Wire moves America med mornels band Flight Har dykt upp alldeles för mycket bra för att nämna alla. edit: måste nog nämna yllets 20 million people också, den är fantastiskt bra. Redigerat 1 januari 2007 av Fidden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Öh. Ingen aning. För många och för ostrukturerat för att jag ska kunna säga. Fast "Åka bil" var mysig. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Topp tre: Brave Dialogue - Bad Habits Crumble Zone - Norrland Karlberg - Någonstans, Någon gång I den ordningen tror jag. Men jag kan mycket väl ha missat någon, det har kommit mycket bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Vet inte men har gillat en hel del låtar under året. Men av någon underlig anledning så kom jag att tänka på Gert-Geigert:s Kallt. Inte den bästa låten men ett gott stycke diskbänksdrama. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Karlberg - Kan du se mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rattlesnake Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Strulet med att öppna låtar avskräcker mig att lyssna på allt. Men "Samma Kaliber - Samma Kaliber", dvs Maxmaxmax' medley, får min röst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Vacum - Inlandsis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Equalitys - Följas åt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Crumble Zone (Fidden) - Skön pop med eget sound. Bjöd även på en cover av Suspicious Minds. Annars är ju "Norrland" en enkel låt man blir glad av. 😳 Fred Asp - Kom. Blandar Pop och Reagge med en medrykande sång. Att videon är minst lika bra gör inte saken sämre. TD Lemon - The Fallout Varm, skitig, lugn och känslofylld slapparlåt. Djonas - Grymmaste gitarristen, det han skriver själv är inte riktigt "my cup of tea". Men hans ack. solo i Perrras pojkbandspop var imponerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 En av mina favoriter var: Hammagrella - Hos korvfabrikens ledningsgrupp Brukar inte alltid digga musik på svenska men denna var pang på, samtidigt som vi körde ett produktivitetsprojekt på mitt gamla jobb. Kom så jäkla klockrent då... Detta är en annan som jag tycker var en riktigt bra låt: Signert - Happy factory Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Karlberg - Kan du se mig word! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Sylvain och Bonamicis har släppt några fantastiskt bra alster här på forumet. Även Karlberg gör känslomässigt geniala små konstverk. Jag tycker även att ynot gör helt egen musik som lätt skulle vinna grammy för årets mest missförstådda hit! Pop pärlorna är många. Swedish 4 beginners eller tbruce..... Personligen ger det mej mest att lyssna på Sylvain och Bonamicis. / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 Helt utan rangordning: Brave Dialogue - Bad Habits (Elof) Hakika - Your Eyes (bubben) Slowmoboy - Years Wasted (Richie76) Dyerz Labora - Sweet Melatonin (dajerszz) Bob - Ship Wrecked (bubben) Tofumannen - Dödsmusik2 (bra låttitel 😳 ) Johahl - After The Sunrise (Johahl) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 2 januari 2007 Dela Postat 2 januari 2007 (redigerat) Kul initiativ Bengan! Finns säkert en massa man har missat. Är ju bara så att efter ett tag infinner sig en del "idoler" som man lyssnar på oftare än annat. karl - skulle kunna välja nästan vad som helst men det finns två som jag tycker är rena mästerverken, Without you och The other side. emser - the spell, favvo bland många andra bra. Vacum - Inlandsis, en redan bra låt fick änglavingar efter stråkpålägg. stajo - Waiting for you och sadness, underbara refränger i båda låtarna. yessongs - Barnbaletten egensinnigt, vackert Nad - Cinnamon tree, alldelesför bra för schlagerfestivalen Eliasson - En kyss utan ett ljud, fick tiden att stå stilla en stund Crumble Zone - Outsider, fin känsla, fint uttryck 91:an - Before you say goodbye, hade gjort självaste George Martin avundssjuk Ototou - Pingolo... Saibot - This song... kommer inte riktigt ihåg men skitbra de också 😕🙂 PS: Joel B - No one has ever loved me before. Riktigt yrväder, charmigt lyckopiller. Redigerat 2 januari 2007 av equality Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Roligt att man är ihågkommen! Och med tre låtar. 😆 Själv är jag också lite av en periodare och har säkert missat massor av bra grejer. Några jag minns: Snow Brigade - Vault, fantastisk röst! Crumble Zone, kanske framför allt Norrland (även om snubben vägrar finslipa låtarna 🙂 ) Tbruce har också lämnat minnesvärda bidrag, vem kan glömma McGreta? 😄 Några nämnda, många glömda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Jag är så tråkig att jag håller på Ekestubben http://www.myspace.com/jonasekestubbe Allt är grymt bra!!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.