nattvaktaren (oregistrerad) Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Sätt in en fläkt i sörverrummet eller nåt. Ok?
tordA Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Sätt in en fläkt i sörverrummet eller nåt. Ok? en "eller nåt" finns redan som segar till'et idg har nog televärket ?
VacUm Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Sätt in en fläkt i sörverrummet eller nåt. Ok? en "eller nåt" finns redan som segar till'et idg har nog televärket ? gjorde en whois.. Utfors verkar det som...
Björn Olsberg Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Det stämmer att IDG använder Utfors. Dock står servern i ett serverrum här bredvid redaktionen. Skulle behöva lite hjälp i ärendet - segar servern fortfarande? Jag kan inte se att servern är långsam just nu, eller att den är överbelastad på något sätt.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Inte nu, men under förmiddagen idag samt igår em och tidig kväll.
Björn Olsberg Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Inte nu, men under förmiddagen idag samt igår em och tidig kväll. Allright, vi ska hålla ögonen på den lite extra. Den lilla goingen!
VacUm Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Tror inte det är Utfors fel. Har kollat studio.se när forum.studio.se har soggat ner sig och den har dundrat på som vanligt då. Kan göra en traceroute mot den nästa gång de laggar om du vill?
VacUm Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Nu soggade det ner igen. Även idg.studio.se dog av, men idg.se funkade fint hela vägen. Om nu inte www.studio.se och forum.studio.se ligger på samma burk så lär det vara problem med nån router nånstans.
Björn Olsberg Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Ja, vi har fått lite tydligare besked om att det är en brandvägg som inte routar trafiken rätt. Och det borde vara problem till och från just nu. Dock ska det vara löst idag, hälsas det.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Då var saken biff, nu funkar det ju fint.
hammagrella Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Men idag på eftermiddan var det segt värre igen. Var det bara jag eller kvarstår problemet?
Tokas Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 Men idag på eftermiddan var det segt värre igen. Var det bara jag eller kvarstår problemet? Ja, vid tre-fyra tiden kunde jag inte vid vissa tillfällen inte vara inne på forumet. =P
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.