Jump to content
Annons

Gott (nyktert) år på er!


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Gott nytt år på er alla!

Det blir en blöt tillställning för min del. Härligt skummande kall öl har redan hällts upp,

sedan blir det vin och gott bubbeldricka som alltid kittlar gott i näsan 🙂

Smällarna och raketerna håller jag mig borta från.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Gott nytt år! Fick precis veta att en av mina kompisar som kommer hit ikväll hade fått öl av sin brorsa (ingen av oss har druckit förut, vi är rätt unga 😛) och att han skulle ta med de hit. Det kan ju bli, errm, kul.

Passa dig för fördärvet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott nytt år! Fick precis veta att en av mina kompisar som kommer hit ikväll hade fått öl av sin brorsa (ingen av oss har druckit förut, vi är rätt unga 😛) och att han skulle ta med de hit. Det kan ju bli, errm, kul.

😛

Ujuj... Vidriga minnen av första fyllan uppenbaras i mitt inre... Ta det lugnt i början bara ok? Hetsa inte i dig bara för att du känner att ruset börjar komma, för då kommer du smälla rakt in i väggen och det blir inte roligt för dig!

Lycka till! Berätta hur det gick sen... hehe. Ta't lugnt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott nytt år! Fick precis veta att en av mina kompisar som kommer hit ikväll hade fått öl av sin brorsa (ingen av oss har druckit förut, vi är rätt unga 🙂) och att han skulle ta med de hit. Det kan ju bli, errm, kul.

Ta det bara lagom lugnt med ölen och låt sedan smällare och fyrverkerier vara så ingen kommer till skada.

Varje år så blir det så många onödiga tragiska olyckor med onyktra människor som ska fira. Tänk på hörseln, synen och fingrarna.

Cheers!

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Närå, det är nog ingen fara. Jag är lugn och sedan är det inte särskilt många flaskor/burkar. Dock sa ni nått om fyrverkerier, det är verkligen något att tänka på. Får se ifall vi kanske skjuter upp det hela (haha, nu var jag väl vitsig?) just för fyrverkeriernas skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag smuttade bara lite på champagnen och höll mig annars till Coca-Cola hela kvällen, som vanligt... Man behöver ingen sprit för att ha roligt - åtminstone inte om sällskapet är rätt. 🙂

Fyrverkeriet blev ganska litet i år, eftersom de hotade med dåligt väder, så jag ville inte chansa på något större, eftersom det kanske inte hade gått att skjuta upp på grund av regn och rusk...

Detta var årets magra laddning. Inga stora 100mm-bomber i år... 😉

fyrverkeri_2006.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lungt med drickat som jag alltid brukar säga! Jag blev så full en gång i unga år så att ett element ramlade över mig och så somnade jag och hade inte roligt, vaknade och mådde dåligt. Sen blev jag vegetarian och kristen - fyra år tog det att bli lite normal igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lungt med drickat som jag alltid brukar säga! Jag blev så full en gång i unga år så att ett element ramlade över mig och så somnade jag och hade inte roligt, vaknade och mådde dåligt. Sen blev jag vegetarian och kristen - fyra år tog det att bli lite normal igen.

😛🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var årets magra laddning. Inga stora 100mm-bomber i år... 😠

Oj vad synd det är om dej.

Elda upp pengar. Gott nytt.

...men det är ett j-t kul sätt att elda upp pengar... 😠

God fortsättning på det nya året!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var årets magra laddning. Inga stora 100mm-bomber i år... 😆

Oj vad synd det är om dej.

Elda upp pengar. Gott nytt.

...men det är ett j-t kul sätt att elda upp pengar... 😳

God fortsättning på det nya året!

Äh, sup upp de istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott nytt år! Fick precis veta att en av mina kompisar som kommer hit ikväll hade fått öl av sin brorsa (ingen av oss har druckit förut, vi är rätt unga 😳) och att han skulle ta med de hit. Det kan ju bli, errm, kul.

😕

Ujuj... Vidriga minnen av första fyllan uppenbaras i mitt inre... Ta det lugnt i början bara ok? Hetsa inte i dig bara för att du känner att ruset börjar komma, för då kommer du smälla rakt in i väggen och det blir inte roligt för dig!

Lycka till! Berätta hur det gick sen... hehe. Ta't lugnt... 😕

Bland mina första fyllor nånsin så drak jar typ en hel 7tiss själv... på tom mage...

pappa fick städa hallen i två timmar iaf... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott nytt år! Fick precis veta att en av mina kompisar som kommer hit ikväll hade fått öl av sin brorsa (ingen av oss har druckit förut, vi är rätt unga 🙁) och att han skulle ta med de hit. Det kan ju bli, errm, kul.

😳

Ujuj... Vidriga minnen av första fyllan uppenbaras i mitt inre... Ta det lugnt i början bara ok? Hetsa inte i dig bara för att du känner att ruset börjar komma, för då kommer du smälla rakt in i väggen och det blir inte roligt för dig!

Lycka till! Berätta hur det gick sen... hehe. Ta't lugnt... 😕

Bland mina första fyllor nånsin så drak jar typ en hel 7tiss själv... på tom mage...

pappa fick städa hallen i två timmar iaf... 😕

😕

Efter att ha kontaminerat pendeltåget ganska duktigt, dog jag i ett bås på Jordbro station efter min första. Det tog typ en timme och flertalet kräk innan jag hade lyckats åla mig fram till utgången.... som de hade låst för natten (jag kom med sista tåget). Jag sjönk ihop nedanför gallret (och spydde lite genom det). Tänkte att jag skulle resa mig efter en halvtimme eller så, och det var nog bra att jag beslöt mig för det, eftersom det var mitt i vintern och skulle väl frusit ihjäl annars. Jag raglade över tågspåret och lyckades som genom ett mirakel häva mig över staketet. Hade cykel ståendes där så jag susade hem med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lyckades du cykla hem när du knappt kunde gå?  :rolleyes:

Jag blev också förvånad över hur lätt det var! 🙂 Faktiskt! Skumt... Tror att tekniken är att inte göra så mycket på samma gång. Alltså att man tar ett stort tramp osså gliiiider man så långt det går osv. Det var inte så många svängar heller, tror att det hjälpte. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lyckades du cykla hem när du knappt kunde gå?  😄

Jag blev också förvånad över hur lätt det var! 🙁 Faktiskt! Skumt... Tror att tekniken är att inte göra så mycket på samma gång. Alltså att man tar ett stort tramp osså gliiiider man så långt det går osv. Det var inte så många svängar heller, tror att det hjälpte. 🙁

Där har Pazo mycket att lära! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...