Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Gått Nytt År Alla Jävlar

ARTIST/GRUPP: Dick Lundberg

GENRE: Visa

LÅTLÄNGD: 3:11

KOMPOSITÖR: Dick Lundberg

PRODUCENT: Dick Lundberg

EV. MEDVERKANDE: Marina Hansen, Adrian Lundberg

INSPELNINGSÅR: 2006 (31 december)

FORMAT: 3,7 mb

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Färdig demo. (Hastig slarvinspelning som inte är tänkt att ändras.)

Slänger upp den här till det nya året. Ha en fin afton allihop!

Peace & Pussar!

/Dick

gott_nytt_ar_fran_lundberg.mp3

Annons
Postat

Du låter som en blandning mellan Hammagrella ( han-som-inte-hänger-här-som-ofta-numera ) och Stefan sundström + Resten av ditt egna sound..

O du rajrajade 🙂 det är kul med oväntade småsaker ibland och här passade det fint som toppen på slutklämmen...lixom

Ja den här var kul.. ska man peta på någon liten grej tycker jag att hihat'en ligger o gnager i samma frekvens som gitarrens övre frekvensregister och där hade jag nog dämpat hatten..eller flyttat upp den frekvensmässigt en liten bit så den adderat lite ljust skimmer ovanför.. well..smak som baksak..

Gott nytt år själv.

Postat

tja ett försök att låta som han den där

r.............

lycka till 😉

ynot

Postat
ska man peta på någon liten grej tycker jag att hihat'en ligger o gnager i samma frekvens som gitarrens övre frekvensregister och där hade jag nog dämpat hatten..eller flyttat upp den frekvensmässigt en liten bit så den adderat lite ljust skimmer ovanför.. well..smak som baksak..

En bra synpunkt! Får ta tag i det när jag gör en ommix vid tillfälle. (Har tänkt på att min gitarr envisas med att ligga och ringa på nån riktigt ful frekvens som jag inte tagit tag i att lokalisera.) Nu kastade jag bara in allt i Ardour och lade på reverb för att få den klar till nyårsfesten igår. Har varken använt kompressorer, EQ eller masteringprylar. Med tanke på det tycker jag att det låter rätt schysst ändå!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.