Bajenuffe1 Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 hej. Nu åker Medeli digital trumsettet ut. Detta triggar alldeles för dåligt, samt att det känns onödigt att ha ett stort trumset i vardagsrummet, när EZdrummer fixar kompet bätttre. Det jag dock skulle behöva är en pad för att lägga fills som triggar bra, är lätt att konfigurera för inspelning i cubase, samt inte allt för dyr.... Någon som har några förslag? /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 31 december 2006 Trådstartare Dela Postat 31 december 2006 Alesis Control pad Är detta något att ha? Funkar den bra med Cubase? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Tråkigt att höra, men det är rätt beslut. Medelsitettet är smäck. Jag är glad att jag satsade lite pengar på en gång när jag köpte mitt sett. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med padsen ifråga men jag tycker du ska gå till en musikaffär och hårdtesta grejerna innan du bestämmer dig. Alla musikaffärer kan väl plocka hem grejer från Luthman så det är väl bara be dom ta hem en sådab till dig så att du får testa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Jag började med Yamaha dd55 och deras pads är av hårt gummi så man får slå hårt för att det ska bli nån studs men det går att få till enklare fills. dock inget jag vill rekomendera!! Roland har ju mindre prylar med några pads på, vet inte vad de kostar. annars kanske du kan köpa lösa pads (roland) fast de kostar nog mer än ett helt set om du ska ha några stycken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 (redigerat) hittade roland katalogen, kolla efter: SPD-S sampling pad, ser ut som alsis padsen du länkade till fast med 6 pads ca 5500.- på thomann. de övriga har färre knappar: SPD-20som ovan fast med8 pads ca 6800.- på thomann SPD-6 som ovan fast med 6 pads Redigerat 31 december 2006 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 kan detta vara nått? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 13 januari 2007 Dela Postat 13 januari 2007 hittade roland katalogen, kolla efter: SPD-S sampling pad, ser ut som alsis padsen du länkade till fast med 6 pads ca 5500.- på thomann. de övriga har färre knappar: SPD-20som ovan fast med8 pads ca 6800.- på thomann SPD-6 som ovan fast med 6 pads fy satan va kickass... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.