Daniel Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Undrar om man kan använda sig av massiva (tunga) ytterdörrar mellan kontrollrum och liverum? Kommer att använda mig av två st. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Det blir garanterat bättre än "tomma" paffdörrar. Kolla bara att det inte läcker via karmarna om du bara lyfter in dörrarna som ersättare för nån annan dörr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Om det finns någon återbygg-depå eller liknande som säljer begagnat byggmaterial där du bor, så kan du annars skaffa begagnade ljudklassade dörrar för en spottstyver där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 jag undrar också hur om det räcker med rejäla ytterdörrar istället för ljudklassade dörrar. Har nämligen möjlighet att få två st med karm gratis.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andreasb Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 javisst, se bara till att de är lufttäta. man brukar få byta listerna. Använd då branddörrlist, som ser ut som ett liggande V. De funkar oftast bättre än standard P-list. a 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 17 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2007 tackar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
breakmegamix Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 jag funderar på att spika upp feta madrasser på dörrarna undra om de skulle vara till någon hjälp? har aldrig provat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 17 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2007 personligen tror jag gips skulle vara till mer nytta än madrasser, kan dock inte svära på det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 personligen tror jag gips skulle vara till mer nytta än madrasser, kan dock inte svära på det.. varför inte göra ett bygge på dörrarna, innefattande regel, isolering,gips samt bilda en luft sluss i form av ett liggande "V"?? - av dörrarna dvs.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.