Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja. ja en en väldigt ny nybörjade när det gäller mixning av låtar.

Nu är fårgan (som kan låta dum i vissas öron) kan man dela upp en mp3 fil så att man kan styra över de olika delarna i en låt?? t ex sång för sig och bas för sig? ´

i så fall hur????

Annons
Postat (redigerat)

Nej, inte på ett speciellt tillfredställande sätt vad jag vet iaf. Vad har du för syfte med det hela?

Redigerat av Phobos
Postat (redigerat)

Hmm.. Ska du mixa din egen musik så bör du ju göra det innan du gör en mp3'a av den - vet inte om jag riktigt förstår vad du vill göra...

//affect

Edit: Ok, du vill altså "dj-mixa", eller vad man ska säga, då finns det väl en massa dj-prog där du kan leka med registren osv... Har inte så stor koll på det.

Redigerat av affect
Postat
......meningen e ju att ja ska kunna göra snygga övergångar.

DJ-övergångar menar du? Är ingen DJ själv men jag tror det är det du menar.

Jag tror att det du är ute efter, att kunna "få loss" enbart sången eller trummorna eller så.. är ungefär lika lätt som att få loss äggen ur en pannkakssmet. :rolleyes: Det är ett stort nix alltså. Men med branta filter/EQ kan du åtminstone dela upp frekvensspektrat och t ex skära bort i princip all bas från en låt och mxa in trummorna från en annan under. Men de måste ju fortfarande vara i rätt takt och tempo...

Postat (redigerat)

Som XLN lasse säger går det inte att dela isär en MP3:a och få ut de olika instrumenten till separata spår.. kakan är redan bakad s.a.s

Är det en remix av befintlig låt du ska åstadkomma?

Citat:

..är ungefär lika lätt som att få loss äggen ur en pannkakssmet

:rolleyes: lysande!

Redigerat av Lundin
Postat

Nej, det går inte. Vissa påstår sig själv kunna göra detta, men det är inget jag tror på precis. Det blir inget tillfredställande resultat iallafall!

Mixar ihop låter själv iblad för att det kan vara kul då & då, för att få en snygg övergång kan man leka lite med en EQ på spåret, börja med att ta in de högre frekvenserna för att senare lägga på lägre frekvenser. Brukar funka ganska bra 🙂.

Postat

Ja.. ordet du söker är EQ.. Men du kommer troligen aldrig lyckas få separera alla spåren varförsig i en redan mixad låt.

Övergångar.. Du menar Fade?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.