Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Burning

ARTIST/GRUPP: Jag o Petra

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 4.43

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Petra, sång

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.41 MB

STATUS: Work in progress

LÅTLÄNK:

En låt som vi sitter och jobbar på nu. Som vanligt är den ju inte helt färdig, men det börjar ta sig 😕

Kommentarer mottages tacksamt 🙂

God Nytt år på er alla!

//

Kalle

Annons
Postat (redigerat)

Virtual guitarist har väl aldrig gig'at så här flitigt 🙂

Hur mycket kompressor och extensiv EQ har du använt? det låter som om det saknas rätt mycket arbete här.

Har du provat att försöka göra ljudbilden mer tidstypiskt rockig? Allting låter lite för snyggt för att riktigt ta till sig musiken och budskapet.

Petra's sång ligger lite högt och blandar sig inte med resten på ett så snyggt sätt den skulle kunna göra med rätt anfallsvinkel och verktyg

Jag som gillar tydlig sång som ligger långt fram borde egentligen ge mixen ett bättre betyg, men avsaknaden av täthet gör att sången blir för tydlig och då hamnar fokus på annat håll.

Låtens struktur och arr som sådan känns homogen och om du fixar till ovanstående + något oväntat som gör att adrenalinet stiger i kroppen....

då va.. då snackar vi andra bullar va..

Lycka till

Edit: redigerat bort luftighet i textadministreringen

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.