Jump to content
Annons

Roliga tabs?

Maggie69

Recommended Posts

Annons

kanske är för komplicerad, men stairway to heaven är väl en klassiker varenda gitarrist ska ha lärt sig. Men efter inlärningen får man gärna låta bli att spela den helt 😕

Dela på andra sajter

Nothing Else Matters - Metallica

. : VARNING: SKRYT : .

Var den låt jag började med att spela. Det tog tid att lära sig men när jag var klar så var det här med gitarr inte så jättesvårt längre. 😕

. : VARNING: SKRYT : .

Dela på andra sajter

Hello!

Jag har spelar gitarr i typ 2 månader har lärt mig själv. Spelar mest tabbar men har lite svår att hitta några som är roliga att spela. Några bra låttips att spela som inte är alltför komplicerade??

Om man har elgitarr och en skoj effekt (ART/ZOOM el dyl) så är Nirvanas, Come as You are superkul, likaså Sweet child of mine med Guns and roses

Dela på andra sajter

Lär dig plocka akustiskt och inte bara ackord:

Beatles - Blackbird Enkel och låter förhållandevis bra. Måste förstå vilka fingrar du ska ta var när du tittar på tablaturen, om du kan luska ut det så kan du lära dig spela den.

Beatels - Norwegian Wood, lite mer ackord men ändå många plockmöjligheter. Underbar på två gitarrer.

The Police - Every breath you take

Kompet är ett klassiskt som tränar upp fingerfärdigheten.

Och du behöver inte spela till, utan ta det succesivt och höj hastigheten alltefter du blir bättre.

Dela på andra sajter

Här har du några i mitt tycke bra och, ur inlärningssynpunkt, vettiga låtar du kan kika på:

Rolling Stones - Angie

Slightly Stoopid - Sun is shining

Jimi Hendrix - Hey Joe

Incubus - Drive

Pink Floyd - Wish you where here

Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge

Finns det något tips till den något mer rutinerade gitarristen? Sedan jag för dryga halvåret sedan lärde mig Jimi Hendrix - Little Wing och Hearts - Crazy on You så har gitarrspelandet gått lite i stå. 🙂

Jag vill ha ett nytt projekt att verkligen bita i! Tipsa!!! 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.