Dexter Postat 29 december 2006 Dela Postat 29 december 2006 Hej hej, jag är på jakt efter ett allround-trumset till min studio. Nån som har tips på något prisvärt set runt 5000 kr, nytt eller begagnat? Hälsn Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 december 2006 Dela Postat 29 december 2006 kolla beggat på vendolin där brukar det dyka upp80 o 90tals yamaha kit som är värda sin vikt i guld.. 😄 allround kit som jag skulle uppskatta är 20baskagge 14virvel 10,12,14 (o kanske en 16 tums) pukor... cymbaler skulle jag helst rekomendera zildjians k kustom serie.. och jag vill också lägga in veto på att A zildjian låter bajs.. dom snurrar bara uppe i diskanten utan ngn som helst kropp eller fyllighet!!! tänk även på att skinnen är det viktigaste på ett trumset.. många lägger massa pengar på att skaffa dyra kit, och sen har dom bajs-skinn på.. nytt o fräscht låter bäst!!! ett annat sätt du du kan mecka med är att du skaffar ett trumset i lagom storlekar o sen satsar mer på nätskinn, triggmickar cymbaler o en triggmodul o sen kör in det i ez-drummer, så kan du styra signalen in i minsta detalj, och läck är inget som du behöver oroa ig enormt mkt för om du vill eq virvel separat!! 🙂 peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
studioigloo (oregistrerad) Postat 29 januari 2007 Dela Postat 29 januari 2007 jag har en del goda erfarenheter av Perl Export inte så "glamigt" men funkar om man bara får ordnig på bas truman håller med ovan skinen är viktiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 29 januari 2007 Dela Postat 29 januari 2007 För 5000kr kan dte vara svårt att få något väldigt bra, men skinnen är viktiga, som sagt. För 7000kr: http://www.blocket.se/vi/10370178.htm?ca=16_s Mapex Pro M, ett bra medel-set. Via Drummersunited vet jag att säljaren är nöjd med settet (han spelar i punkbandet Snorting Maradonas). För 6000kr: http://www.blocket.se/vi/10722643.htm?ca=16_s Tama Rockstar, ett bra medel-set här med. Superstar har ersatt Rockstar så likheter de modellerna emellan finns. För 6500kr: http://www.blocket.se/vi/10715609.htm?ca=16_s Pearl Export, Pearls motsvarighet till setten här ovanför. Borde vara det mest sålda settet i Sverige och de flesta är nöjda med Export. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wovenhand Postat 30 januari 2007 Dela Postat 30 januari 2007 Det är nog ingen idé att rekommendera K Zildjian till någon som har ca 5 papp som budget, då de är Zildjians dyraste serie. Låter gudomligt men kostar därefter också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wovenhand Postat 30 januari 2007 Dela Postat 30 januari 2007 Många stora trumljud är inspelade på ganska så små trummor. Amen to that. Mitt lilla Ludwig-set med 22" kagge låter större än vad mitt stora med 26" kagge gör. Iaf vid inspelning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Men varför diskuteras cymbaler, jag ser inget om det i det inledande inlägget? I så fall är ju budgeten väldigt liten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Skulle nog rekommendera ett digitalt trumset faktiskt. Vill trummisen använda ett akustiskt bör han ju ha med sitt egna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 Skulle nog rekommendera ett digitalt trumset faktiskt.Vill trummisen använda ett akustiskt bör han ju ha med sitt egna. det måste ju finnas valmöjligheter.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fletcher Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 Hej Ledsen att påpeka, men en budget på 5.000kr för ett komplett set med cymbaler? Skulle tro att du kan få ett hyggligt beg. för kanske 5.000 men bara ett skinn byta kostar dig ytterligare runt 1.000lappen och för 4.000 + 1.000 i skinn byte får du nog tyvärr inte mkt. Kolla med Anders på Buller & Bång GBG dom har endel beg. oxså han kanske vet om d finns några fabrikat som säljer billiga nya med okay skinn (så du inte köper ett med gladplast på stommarna...ganska trist att försöka stämma d.... speciellt om du tänkt spela in med de... Det du kan göra att att köp typ: BASIX, EAST, eller så för runt 2-3000 nya, köper du till pukskinn så borde detta räcka ett tag iaf. men, men självklart ska du börja någon stans, du kan ju alltid byta/köpa till efter hand. vad det gäller cymbaler så såg jag att dom säljer ut endel cymbaler med 30-50% rabatt här: http://www.smalandsmusik.se/fyndtorg.htm verkar ju vara rätt pris, för A-custom cymbaler iallafall... Hoppas du hittar något, för som sagt någon stans måste man börja.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 6 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2007 Tack för tillrop och tips så långt. Förtydligande: 5000 kr inkluderar INTE cymbaler. Hälsn Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.